EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
20 de Juliol de 2018
| Ja som 11185
15/03/2018 11:53h
Com acompanyar el dol, tema del nou especial
Estris.cat publica un recull d’articles per reflexionar sobre els processos de canvi des del lleure
Estris 204
Estris 204

Una persona que mor. Una malaltia sobrevinguda. Uns pares o mares que es separen. Un país que es deixa enrere. Una feina que es perd. Un responsable que marxa. Totes aquestes són situacions doloroses, sovint inevitables que ens acompanyen en el nostre dia a dia, i també al dels nostres infants i adolescents. Aquestes realitats requereixen d'un procés de dol que ajudi a digerir-les i acceptar-les per poder seguir endavant i, si és possible, extreure'n un aprenentatge

 

L'especial "El dol" s'endinsa en aquesta temàtica per descobrir en què consisteix i tot allò que es pot fer des de l'esplai i l'agrupament escolta per ajudar a viure les pèrdues de la millor manera possible. El conjunt de publicacions parlen dels tipus de pèrdua, de les fases del dol, i d'alguns requisits i tècniques perquè l'educador acompanyi en el procés; l'especial el completa l'entrevista realitzada a Francesc Torralba, filòsof, escriptor i director de la Càtedra Ethos d'ètica aplicada de la Universitat Ramon Llull.

 

En concret, els articles de l'especial són:

 

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC