EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
16 de Novembre de 2018
| Ja som 11216
16/10/2018 09:36h
Connectant mons “Quan els drets es torcen”. Recursos per treballar la desigualtat a l’aula
Elisabet Santpere
Elisabet Santpere
Tècnica d’educació d’Oxfam Intermón

De Ghana a Alemanya. De Sudàfrica a Espanya. La desigualtat econòmica ha assolit nivells extrems i la bretxa entre persones riques i pobres és cada vegada més gran fent impossible mantenir un benestar social estable i equilibrat per a tota la població mundial.

 

Des de la convicció que les desigualtats són evitables, a Oxfam Intermon (OI) creiem que per eliminar-les és necessari, no només implementar mesures polítiques i econòmiques que equilibrin el sistema, sinó també, comptar amb la participació i apoderament d'una ciutadania activament compromesa. Per això, des del programa educar per a una ciutadana global d’OI, donem suport al procés de formació d'una ciutadania critica, sensibilitzada i amb un compromís actiu en el procés de transformació cap a una realitat més justa equitativa i sostenible a través de diferents propostes formatives i didàctiques, moltes de les quals les podeu trobar al nostre banc de recursos educatius en línia en aquest web

 

Dins del ventall de propostes educatives destaquem el projecte Connectant Mons, una proposta online, internacional i intercentres en el qual han participat, al llarg de les seves 14 edicions, més de 130.000 estudiants d’entre 6 i 17 anys de més de 1700 centres educatius  de més de 41 països diferents d’arreu del món. Cada any la proposta aborda una temàtica diferent i relacionada amb les causes i conseqüències de les injustícies que caracteritzen la realitat local i global, fomentant una anàlisi crítica sobre els temes abordats. 

 

“Quan els drets es torcen” és el nom de l'edició d’enguany del Connectant mons en la qual, al llarg de 12 setmanes, es treballarà amb l’alumnat entorn la importància dels serveis públics universals de qualitat com a eina poderosa en la lluita contra la desigualtat econòmica a través de 6 propostes diferents segons la franja d'edat de l'alumnat participant (4 per primària i infantil i 2 per secundària). Aquest any, a més, l’edició compta amb una proposta per treballar amb infantil, així com també amb una guia perquè els centres que estiguin interessats puguin ampliar la seva activitat engegant un projecte d'Aprenentatge i Servei i de treball amb l’entorn. 

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 223
Vivim en una societat que, constantment ens repeteix els beneficis d'una vida saludable. Ta...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC