EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
18 de Setembre de 2018
| Ja som 11195
19/06/2018 12:23h
Elements a tenir en compte durant les vetllades
El paper de l'animador/a, ingredients d'una vetllada i l'avaluació de la mateixa
Estris
Redacció Estris
Equip de redacció d'Estris.cat

Quin ha de ser el paper de l'animador/a en la vetllada?

L’animador/a NO és...

  • El protagonista
  • Un orador o un xarlatà
  • Un showman
  • Manipulador de l’espontaneïtat dels infants
  • Organitzador de les activitats

 

L’animador/a SÍ ha de...

  • Possibilitar que el grup, per ell mateix, realitzi la vetlla.
  • Estimular un clima de grup.
  • Proporcionar idees, recursos, material... quan la manca d’aquests és un obstacle per al grup.
  • Transmetre confiança i seguretat.
  • Ser el centre d’atenció quan calgui.
  • Procurar la participació de tothom.

Elements vetllades

 

Possibles ingredients per a una vetllada

1. Cançons i danses: de benvinguda, de gresca, de mímica, encadenades, amb missatge, de serenor, de comiat, etc.

2. Jocs: de presa de contacte, d’animació, de descoberta de possibilitats personals, de serenor, etc.

3. Tècniques: titelles, ombres, contes, lectures, poemes, textos, etc.

4. Mítica: rondalles i llegendes, tradicions i costums, cançons i danses, cerimònies, etc.

5. Normes: de seguretat, de funcionament, de comportament, etc.

6. Rols: animador/a de la vetllada, coordinador, de la música, de la llum, de la decoració, etc.

7. Ambientació: promoció d’activitat i convocatòria, acolliment i col·locació del personal, decoració general, disfresses, etc.

8. Mitjans tècnics: llum, so, música, audiovisuals, efectes especials, etc.

 

La revisió de la vetllada

Per últim, com qualsevol altra activitat de lleure, la vetllada haurà de ser avaluada per tal de treure’n conclusions per a properes ocasions. Els punts que s’han de tenir en compte en la revisió de la vetllada són:

 

Anàlisi dels continguts pedagògics: Què han après els infants? Quins elements educatius i formatius hem treballat en la vetllada que hem fet?

 

Revisió de les activitats realitzades: Com s’han realitzat? Estaven ben preparades? Hi ha alguna cançó, dansa, joc o activitat que no hagi funcionat? Per què? Com s’han sentit els infants en cadascuna de les activitats realitzades?

 

Anàlisi dels ingredients i dinamismes utilitzats: Vam fer una bona preparació? Hi ha hagut aspectes importants que no havíem previst? Com ha funcionat el ritme, la seqüenciació de les diverses activitats, etc.?

 

També seria interessant assenyalar variants per a programacions futures i adaptacions per a properes activitats amb l’ampliació tècnica o de recursos necessaris.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC