EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
18 de Juny de 2018
| Ja som 11172
M'explico?

INTRODUCCIÓ

Els dos membres de la parella s'han de situar donant-se l'esquena. Un d'ells romandrà amb els ulls tapats amb una bena o mocador i tindrà un objecte que no haurà vist prèviament. L'altre participant, que tampoc haurà vist l'objecte, l'haurà de dibuixar seguint la descripció del company.

 

DESENVOLUPAMENT

Quan els participants estiguin disposats correctament, es tapen els ulls d'un dels membres de la parella i posteriorment se li entrega un objecte. Mentre es familiaritza amb l'objecte l'ha d'anar descrivint de manera que l'altre membre de la parella pugui plasmar al paper allò que ell està tocant. Un cop acabat el dibuix, els dos participants poden veure l'objecte, de manera que podran comparar la realitat amb el que ells han percebut, descrit, entès i dibuixat.

 

AVALUACIÓ

Quan els participants veuen el dibuix al costat de l'objecte, és important que valorin com s'ajusta a la realitat. Tot i saber dibuixar millor o pitjor, el que és important, és que siguin capaços de reconèixer aquelles parts que han sabut identificar mitjançant el tacte i de quina manera ho han comunicat, així com l'atenció que prenem al que ens expliquen els altres. Sovint les persones no ens entenem, ja sigui perquè no ens sabem explicar o perquè interpretem els missatges d'una altra manera. Conèixer aquesta realitat ens pot ajudar a millorar la nostra comunicació.

explico
Comparteix
m'explico

Descripció

Joc que consisteix en familiaritzar-se amb un objecte mitjançant el tacte tot tenint els ulls embenats. El participant que toca la figura l'ha de definir de manera que l'altre participant pugui dibuixar-la sense haver tingut cap contacte amb aquesta.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

- Dinamitzar l'activitat per tal que els participants entenguin i segueixin les normes.

- Supervisar el transcurs de l'activitat identificant i solucionant possibles malentesos.

 

Objectius per als infants o joves:

- Identificar mitjançant el tacte la forma i la textura d'un objecte.

- Aprendre a fer una descripció coherent que altres entenguin.

- Escoltar i donar importància a allò que diuen els companys.

Nombre de participants
A partir de dos (sempre parells).

Espai
Indiferent.

Edats
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Jocs curts, Coneixença, Exterior, Interior, Mitjans

Temàtica
Expressió corporal Valors Estratègia

Durada
30 minuts.

Material necessari

Diversos objectes amb diferents formes i textures, bena o mocador, paper i llapis.

Autor
Laura Salamé de la Calle

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 220
El número 220 de l’Estris tracta la consolidació de l’...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC