EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
17 de Agost de 2018
| Ja som 11189
Música i emocions

INTRODUCCIÓ

Es pot iniciar l'activitat a partir d'una lectura significativa i que ens ajudi a introduir el tema que tractem. Una que acostuma a funcionar i que precisament tracta sobre la identificació emocional és "La tristeza y la ira" de Jorge Bucay.

 

DESENVOLUPAMENT

Una vegada presentada l'activitat, intentem exposar les diferents maneres d'escoltar. Ho podem fer a partir d'una pluja d'idees en relació a les diferents situacions en què ells mateixos escolten música (mentre fan esport, quan llegeixen, en un bar, al carrer amb els amics, etc.) Oferim la possibilitat de tancar els ulls i els hi proposem una escolta activa. D'aquesta manera anem presentant les diferents audicions i els demanem que en finalitzar-les escriguin un número referit a la cançó i al costat identifiquin amb quina emoció relacionen la cançó que han escoltat.

 

AVALUACIÓ

En finalitzar les audicions, tornarem a escoltar les cançons i demanarem que els alumnes identifiquin la cançó amb l'emoció que han escrit. En acabar farem una valoració de com s'han sentit i d'allò que més els hi ha agradat i allò que menys.

 

Observacions:

La tria de les cançons és lliure. Cal tenir en compte, però, que a l'hora de triar-les s'ha de buscar música de contrastos, doncs això afavorirà el reconeixement i la diferenciació dels diferents estats anímics.

Us proposem alguns temes que podeu fer servir: "In the Summer Time" (Mungo Jerry), "El cant del ocells" (tradicional catalana/Pau Casals), "Gonna Fly Now" (Bill Conti. Banda sonora de "Rocky"), "Jamming" (Bob Marley and The Wailers), "The Storm" (Anton Coppola. Banda sonora de "Dràcula").

Musica
Comparteix
Musica

Descripció

L'activitat es presenta com element per reconèixer els diferents tipus d'emocions i alhora ofereix l'espai per poder parlar de les situacions en les que aquestes són viscudes pels adolescents.

Objectius

per als monitors/es:

-Identificar estats d'ànim i sensibilitzar els joves a verbalitzar les emocions i a reconèixer-les.

 

Objectius per als infants o joves:

-Oferir un espai que permeti parlar i compartir estats anímics, alhora que donem a conèixermúsiques que estan fora del circuit de la música que acostumen a escoltar.

Nombre de participants
De 8 a 20 alumnes.

Espai
Aula o classe.

Edats

Tipus de recurs
Mitjans, Jocs curts, Narració – expressió

Temàtica
Música Expressió corporal Valors Psicología

Durada
Una hora.

Material necessari

Aparell reproductor de música, fulls de paper blanc i llapis.

Autor
Raül Hernández Hernández

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 221
El número 221 de l’Estris se centra en el treball per la igual...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC