El CNJC i el CJB reclamen un transport públic que respongui a les necessitats d'esplais i caus

El CNJC i el CJB reclamen un transport públic que respongui a les necessitats d'esplais i caus

Les entitats de lleure demanen una targeta específica per a les entitats de lleure o bé eliminar la discriminació per zones de la T-16

21.12.21

Temps de lectura: 5 minuts

Marxar d'excursió de cap de setmana cada cop és més complicat per a les entitats de lleure. Al preu de les cases de colònies, cal afegir els desplaçaments, moment en què esplais i caus acostumen a usar el transport públic, bé per qüestions econòmiques o bé per objectius educatius. Sigui com sigui, utilitzar el transport públic encareix molt les sortides d'aquestes entitats, sobretot si el destí està lluny de casa. El Consell Nacional de Joventut de Catalunya (CNJC) i el Consell de Joventut de Barcelona (CJB) reclamen a l'administració que posi fil a l'agulla i acabi amb un sistema tarifari que perjudica els esplais i caus. Des de la supressió de la targeta T-10, l'ús de la T-16 i la T-Grup són les úniques alternatives possibles per a les entitats de lleure, segons denuncien ambdós consells.

Tal com diuen les dues agrupacions en el seu comunicat, la T-16 actualment no és la solució en el moment en què "només es pot utilitzar en desplaçaments dins de la zona de residència de l'infant". Això suposa que les excursions només poden ser dins de la mateixa zona tarifària. Quan l'equip del centre decideix marxar més lluny, cal tirar la T-Grup, un abonament que tampoc satisfà les entitats "pel seu elevat cost o perquè no es fan servir tots els viatges".

Una targeta específica per l'educació en el lleure

Per tot plegat, els consells de joventut reclamen que l'administració prepari "una targeta específica per l'educació en el lleure" o bé que s'impulsi una T-16 diferent, que "no estigui discriminada per zones a l'AMB, i impulsar aquest sistema tarifari a la resta del territori de Catalunya".

El dia a dia d'aquests centres, però, no és l'únic problema que genera, segons denúncien CJB i CNJC, lel sistema de mobilitat actual. Aprofitant el comunicat, els col·lectius del sector han explicat que les noves tarifes -que fa un any que estan actives- dificulten el dret a la mobilitat per a les persones més joves. La pandèmia de la Covid-19 ha afectat, sobretot, al sector serveis, sector on treballa la majora de gent jove. Molts d'ells, a més a més, amb contractes temporals i amb sous baixos.

El CJNC i el CJB asseguren que aquestes dades són suficients per augmentar l'ús de la T-Jove fins als 30 anys. En el seu comunicat, exigeixen que es digui a terme "el pacte de Govern que va tancar la mateixa Generalitat" i el qual -asseguren- estableix aquest augment.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: