L’associacionisme educatiu reclama un abonament de transport addient a les seves necessitats

L’associacionisme educatiu reclama un abonament de transport addient a les seves necessitats

Vol un replantejament urgent per tal que la T-Casual passi a ser multipersonal i la T-Grup tingui una validesa anual

18.12.19

Temps de lectura: 3 minuts

L’associacionisme educatiu ha difòs un comunicat reaccionant al canvi de tarifes del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona previst per aquest 2020. En un text impulsat des del Consell Nacional de la Juventut de Catalunya (CNJC) amb el suport d'associacions i entitats com el MCECC, l'AEC, la FCJDBC, l'ESPLAC, el MEG i Escoltes catalans, recorden que les entitats de l'associacionisme educatiu, agrupaments escoltes i esplais de Catalunya aposten pel transport públic amb els grups d’infants i joves en les sortides i excursions que fan els caps de setmana, ja que "considerem important per a la nostra proposta pedagògica moure’ns pel territori i fer-ho amb transport públic" com "la forma més sostenible per a desplaçar-se".

En aquest sentit, apunten que "per tal de facilitar la nostra mobilitat, hem demanat repetidament la creació d’una modalitat de bitllet de grup bonificat adreçada a l’associacionisme educatiu", cosa que ja apuntaven el 2017 mitjançant la resolució aprovada per les entitats que conformen el CNJC sota el títol “El Jovent organitzat es mou per una mobilitat sostenible”. Aleshores, ja demanàvem a l’administració que aquest bitllet permetés una bonificació de la tarifa d’almenys un 50% respecte al bitllet de grup convencional en els desplaçaments en grup durant les activitats de cap de setmana o vacances.

"La demanda feta a l’administració d’establir un bitllet adreçat a l’associacionisme educatiu mai s’ha materialitzat", denuncien. Per aquest motiu, fins a dia d’avui, els bitllets més utilitzats per part dels agrupaments escoltes i esplais han estat la T-10 i la T-70/30. Uns bitllets que es veuen afectats per l'anunci que, aquest desembre, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea metropolitana de Barcelona han acordat un canvi de model tarifari i de tipologia de bitllets per al 2020. Una de les novetats és precisament l’eliminació de la T-10 per donar pas a la T-Casual, la qual passa a ser de caràcter unipersonal impedint -segons denuncia el comunicat- "la seva utilització com a bitllet per als agrupaments i esplais".  "A més, el nou sistema tarifari ofereix només la T-Grup com a bitllet multipersonal, una tipologia de bitllet que obliga a fer 70 viatges en 30 dies, quan, en la majoria de casos, no resulta adient degut a la mida dels grups d’infants i joves que fan els desplaçaments", afegeix. 

Malgrat que des de l'associacionisme educatiu celebren que l’Autoritat del Transport Metropolità hagi "fet un replantejament de la proposta inicial" per introduir la T-familiar, una targeta multipersonal per cubrir les necessitats de les famílies, i per fer gratuïta l’expedició de la T-16, lamenten (de la mateixa manera) que no es plantegi una resposta a "la realitat de l'associacionisme educatiu". "Considerem que aquesta situació no dona resposta a les necessitats expressades, si no que continuarà dificultant  que agrupaments i esplais facin excursions, activitats i sortides ja que implicarà un major cost per a aquestes entitats i, en conseqüència, per a les famílies", asseguren. 

I, per concloure, demanen, a curt termini, "un replantejament urgent per tal que la T-Casual passi a ser multipersonal i la T-Grup tingui una validesa anual, o si més no, trimestral" i, tenint en compte la futura implementació de la T-Mobilitat, "una reunió amb l’Autoritat del Transport Metropolità per tal d’abordar la viabilitat de la creació d’un abonament enfocat a l'associacionisme educatiu i que satisfaci les necessitats de la seva realitat".

ETIQUETES

Esplai

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: