EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
01 de Octubre de 2020
15/09/2020 12:08h
Dincat denuncia l'exclusió de 7.300 alumnes amb NEE del pla d'inici de curs
L'associació, que agrupa 60 centres d'educació especial, exigeix dotar les plantilles de més recursos
Una alumna del centre d'educació especial Esclat | Foto: Dincat
Una alumna del centre d'educació especial Esclat | Foto: Dincat

Dincat, principal entitat en representació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, lamenta que prop de 7.300 alumnes amb necessitats educatives especials comencin el curs sense comptar "amb un pla concret". L'associació -que agrupa a una seixantena de centres d'educació especial catalans- ha denunciat en un comunicat que les escoles han obert les portes aquest dilluns "enmig de la incertesa i preocupació de professionals i famílies".

 

I, malgrat que celebren que el departament d'Educació de la Generalitat s'hagi compromès a revisar les seves peticions, apunten que encara esperen que atengui la seva demanda per a dotar les plantilles de més recursos, incloure els centres en el projecte en relació amb la connectivitat digital, assumir costos d'equips de protecció individual o l'increment de la neteja dels centres. A més, asseguren que tampoc s'han concretat directrius sobre el transport ni la demanda de més monitors i monitores de menjador. 

 

Així, lamenten que les concrecions no hagin arribat "a temps". "Ens calen protocols clars, criteris justos i recursos dignes", assegura Mariona Torredemer, representant de les escoles d'educació especial a Dincat. Reivindiquen que els centres d'educació especial necessiten entrar en la mesura de la dotació extraordinària de plantilla que el Departament es va comprometre a implementar, ja que la infraestructura de la majoria d'aquests centres és petita i això obliga a haver de redistribuir l'alumnat per poder mantenir la distància de seguretat. Per això veuen "imprescindible" comptar amb més recursos humans en un sector que fa anys que reclama una revisió de les ràtios. 

 

D’altra banda, el col·lectiu demana que se l'inclogui també en el projecte entorn la transformació i connectivitat digital i denuncien que en fos exclòs tot i que la bretxa digital també és present entre l'alumnat amb necessitats educatives especials. A més, volen una resposta clara pel que fa al funcionament de l'escolarització compartida o els CEEPSIR, que realitzen la tasca de suport a la inclusió als centres ordinaris. La modalitat d'escola compartida -que permet assistir de forma alterna a una escola ordinària i a una escola d'educació especial-, argumenten, "és una de les principals claus d'inclusió". En aquest sentit, alerten de la importància de no "tornar enrere" i continuar apostant per un sistema "més inclusiu, més obert i col·laboratiu". 

 

Tot i les diverses reivindicacions de cara l'inici del nou curs, Dincat aplaudeix la decisió de considerar les escoles d'educació especial com un servei essencial, de manera que l'activitat continuï fins i tot davant possibles nous confinaments per la covid-19.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 234
Avui dia, les noves tecnologies estan presents en tots els àmbits de la vida dels i les...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC