EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
14 de Desembre de 2019
27/05/2019 12:07h
Educació 360 exposa les competències del lleure educatiu
A l’acte es va reclamar un major vincle entre l’educació en el lleure i l’escola
Competències del lleure educatiu
Competències del lleure educatiu

El passat 7 de maig, més d’un centenar de persones van participar en un acte promogut per l’Aliança Educació 360 i els principals moviments del lleure català, on es va presentar la publicació “Competències per a la vida en el lleure educatiu” a la sala d’actes de Rosa Sensat.

 

L’objectiu principal del document és fer un reconeixement de la tasca educativa del lleure, considerant els avantatges i les vivències que aquest aporta a joves i infants a nivell educatiu.

 

Es vol aconseguir que s’estableixin cada cop més vincles amb l’àmbit escolar, i així ho van manifestar els ponents de l’acte. Tots coincidien amb la necessitat de crear mecanismes perquè aquests dos puguin treballar de manera conjunta i puguin reconèixer mútuament la feina que fan.

 

La publicació, que podeu descarregar en aquest enllaç, i el vídeo de la presentació, exposen les competències més destacades que infants i joves adquireixen en el marc de l’educació en el lleure (definides per la UNESCO 2018):

 

  • Aprenentatge al llarg de la vida: Té a veure amb la capacitat d’adequació a un context canviat, on cal aprendre a adaptar-se i reinventar-se
  • Autogestió: Se centra en el desenvolupament de l’autonomia individual i col·lectiva.  És una competència molt present en el món del lleure, ja que és clau en el seu desenvolupament el fet de fer protagonistes a infants i joves i potenciar-ne la participació, trets molt característics d’esplais, caus i espais socioeducatius.
  • Ús interactiu d’eines i recursos diversos: Es concreta en el model d’educació sostenible i per al desenvolupament que parteix del domini i l’ús responsable d’eines i recursos tecnològics, cultures i lingüístics per apropar-se a un món més global i sostenible.
  • Interacció amb els altres: es relaciona amb el treball en grup i la capacitat dels infants d’interactuar de manera efectiva amb la resta
  • Interacció amb el món: L'educaicó en valors està molt present on es treballen aspectes com la solidaritat, la cooperació, la igualtat de gènere o la inclusió. 
  • Transdisciplinarietat: Consisteix a integrar diferents especialitats del coneixement en les activitats que es realitzen.
  • Multialfabetització: Es tracta d'adquirir nivells de coneixements diversos (digitals, tecnològics, culturals, financers, etc.). El lleure treballa diferents llenguatges, i des de les necessitats dels infants. 

 

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC