El 94% dels infants i joves que participen en programes de reforç escolar milloren els resultats

El 94% dels infants i joves que participen en programes de reforç escolar milloren els resultats

Així es desprèn d’un estudi de la Fundació Pere Tarrés en què hi ha participat 557 persones

13.09.18

Temps de lectura: 3 minuts

Segons l’estudi de la Fundació Pere Tarrés, el 94% dels infants que han participat en el seu programa de reforç escolar durant el curs de 2017-2018 consideren que han millorat els seus resultats acadèmics. Aquesta és la conclusió principal després d’analitzar-ho en el programa escolar en 40 centres repartits per tot Catalunya on hi participen 557 infants d’entre 6 i 17 anys que necessitaven acompanyament en les tasques escolars i que, en certs casos, viuen situacions de vulnerabilitat social.

De fet, segons l’OCDE, els escolars espanyols de famílies més desafavorides tenen 11 vegades més risc de repetir curs ja que la pobresa infantil es considera un factor de risc que influeix en el rendiment escolar i que predisposa al fracàs escolar.

La coordinadora del projecte, Verònica Palasí, incideix en què cal treballar “la competència d’aprendre a aprendre” perquè han detectat que els infants tenen mancances en els hàbits i tècniques d’estudi. A més, el programa de reforç escolar té un bloc d’aprenentatge en el que els infants aprenen tècniques d’estudi, com gestionar el temps o com cercar la informació adient. D’aquesta manera, el 93% assegura que l’activitat de reforç escolar l’ha ajudat a saber com estudiar millor i el 87% responen que han millorat en aspectes com anotar els deures, aprendre a fer-los i portar el material que necessiten.

Palasí també afegeix que aquests infants estan preocupats, senten angoixa i presenten una baixa autoestima per no dur els deures fets. Per aquest motiu, el programa també treballa aspectes cm la gestió emocional, les competències socials i les habilitats personals.

Aquest programa es duu a terme des de 2014 i en total s’han atès més de 1.700 infants i joves de 40 centres de Barcelona, Tarragona, Hospitalet, Gavà, Mataró, Sabadell, Badalona, Esplugues de Llobregat, Molins de Rei, El Prat de Llobregat, La Segarra, Palau de Plegamans, Montcada i Reixac, Pineda de Mar i Olesa de Montserrat.

 

 

ETIQUETES

Pedagogia Vulnerabilitat Infància vulnerable Adolescència vulnerable

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: