Els programes de reforç escolar milloren els resultats acadèmics

Els programes de reforç escolar milloren els resultats acadèmics

És la conclusió d’un informe basat en 200 infants d’entre 10 i 12 anys

06.11.15

Temps de lectura: 3 minuts

Un informe basat en enquestes a 200 infants d’entre 10 i 12 anys de 30 centres educatius conclou que els nens i nenes que han participat en el programa de reforç escolar de la Fundació Pere Tarrés durant el curs 2014/2015 han millorat els seus resultats acadèmics a l’escola.


L’informe destaca que el 92% dels infants enquestats consideren que el programa de reforç escolar els ha fet millorar els seus resultats a l’escola. Els nens i nenes afirmen que els ha ajudat a millorar en aspectes relatius als deures com aprendre a fer-los millor, anotar-los a l’agenda o portar-los fets a l’escola. Altres aspectes que també els infants han vist millorar notablement és saber quines tasques han de fer per tal de preparar treballs i exàmens, així com planificar i organitzar-se per estudiar. Segons l’informe, treballar conjuntament amb altres companys i companyes és el que més agrada als infants.


L’informe s’ha elaborat amb enquestes sobre el grau d’adquisició d’habilitats i competències assolit durant el curs als propis infants i també als educadors i educadores, que consideren que el 93% dels infants han millorat de forma significativa en relació als hàbits d’estudi, i un 73%, les competències socials, seguidament de les relacions interpersonals entre els companys/es (67%), el pensament crític (57%), l’autoestima i el control emocional (47%).

 

Aquest programa s’emmarca dins de les iniciatives de la Fundació Pere Tarrés destinades a combatre el fracàs escolar per tal de millorar la igualtat d’oportunitats d’infants i joves a través de l’educació. En aquest sentit, en els 22 centres socioeducatius vinculats a la Fundació i en els quals assisteixen uns 2.500 nens i nenes en situació vulnerable, es fa també reforç educatiu.

 

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: