EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
25 de Gener de 2021
05/06/2020 12:47h
Un estiu diferent, el nou especial d'estris.cat
La secció recull articles per ajudar en la preparació de les activitats d'estiu 2020
Foto: MCECC
Foto: MCECC

El portal digital estris.cat publica un nou especial sobre adaptar les activitats d'estiu a les noves mesures, aprovades a causa de la crisi de la Covid-19. Aquest és un recull d'articles de diversos experts i expertes que aporten recursos, reflexions i indicacions útils per afrontar-se a aquesta nova situació, que d'entrada ha presentat dubtes i incògnites a molts equips educatius. 

 

La normativa publicada per la Generalitat ha obligat a replantejar les colònies, casals o campaments tal com els coneixíem i pensar en noves maneres de seguir educant els infants i joves en activitats d'educació en el lleure. Els articles de l'especial tracten diverses temàtiques per acompanyar els caps i monitors/es tant en la preparació com en l'execució de les activitats. En concret els articles són:

 

Llavors què fem? Anul·lem les activitats d'estiu? de Joan Morte. Ens explica per què tirar endavant l'activitat d'estiu del centre és la millor opció.   

 

Desxifrant el marc normatiu sobre les activitats d'estiu del 2020, de Mar Carreté. Un breu resum de la normativa sobre activitats d'estiu publicada per la Generalitat.

 

- El dol i la por després del coronavirus, de Pere Muñoz. Claus per treballar el sentiment de pèrdua, que tant infants com joves han viscut durant els darrers mesos.

 

Com es fa això de replantejar l'activitat d'estiu, de Santi Amores. Consells i indicacions per modificar les colònies, casals o campaments segons les mesures acordades.

 

Moments de complexitat emocional com a oportunitat d’aprenentatge, d'Oriol Julià. Ens explica què haurem de tenir en compte emocionalment els monitors i monitores durant l'activitat d'estiu.

 

Adaptem el quotidià i les mesures d'higiene, de Txell Cots. Un article que reflexiona sobre canvis en la cura de l'higiene i la neteja d'espais, entre d'altres.

 

Què ha significat el confinament pels infants més vulnerables? de Cristina López. Ens explica com ha viscut l'acompanyament de famílies i infants en situació de vulnerabilitat durant aquests mesos de confinament.

 

Valors espirituals en temps de COVID, de Clara Seguí. Reflexiona sobre valors que han despuntat col·lectivament (nivell infants) i ens proposa alguns recursos per treballar-los en grup durant les activitats d'estiu.

 

Treballem amb la creativitat, de Santi Amores. Un article que ens recorda la importància de ser creatius alhora de tirar endavant les nostres activitats d'estiu.

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 236
Animació de la què? Animació de la fe! En aquest número, diferents...
Especial Preparem un curs excepcional
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC