EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
06 de Desembre de 2019
02/05/2019 13:58h
La participació en el lleure millora les competències acadèmiques i professionals dels participants
Així ho desprèn l’estudi “Temps de lleure educatiu i competències acadèmiques i d’ocupabilitat”
Fundació Pere Tarrés
Fundació Pere Tarrés

L’estudi “Temps de lleure educatiu i competències acadèmiques i d’ocupabilitat” elaborat per Txus Morata, professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL, constata que la participació d’infants en situació de vulnerabilitat en activitats d’educació en el lleure, millora les seves competències d’ocupabilitat i acadèmiques.

 

Segons l’estudi les competències d’ocupabilitat que experimenten millores són: Presa de decisions i resolució de problemes, flexibilitat i treball en equip. Per altra banda, les millores en competències acadèmiques són: Aprendre a aprendre, competències socials i cíviques i sentit d’iniciativa i esperit emprenedor.

 

L’estudi també destaca com a benefici que la participació en aquestes activitats dels infants i joves en situació de vulnerabilitat, els ajuda a trencar amb el cercle de pobresa en el que molts es troben immersos.

 

A la presentació, el director de la Fundació Pere Tarrés Josep Oriol Pujol ha destacat que l’educació en "el lleure aporta creixement personal i un major aprofitament escolar, que es veu reflectit en una major inserció laboral i ocupabilitat”. També ha comentat que la participació en activitats de lleure actua com a accelerador de competències que després es veuran reflectides en un increment d’oportunitats d’aprenentatge.

 

Podeu consultar aquí l'informe complet. 

 

Inici de la campanya “Cap infant sense colònies”

 

La presentació de l’estudi coincideix amb el tret de sortida de la campanya “Cap infant sense colònies” de la Fundació Pere Tarrés, amb la que es vol garantir l’accés a l’educació en el lleure de nenes i nens sense recursos.

 

Aquesta campanya preveu sensibilitzar dels beneficis que l’acció aporta als infants i joves, però alhora prendre consciència del fet que el lleure és un agent de cohesió i evitar que esdevingui un factor exclusiu degut a la manca de recursos econòmics. 

 

Aquest 2019 l’entitat preveu incrementar un 5% el nombre de beques per colònies socials i casals, assolint un impacte total de 4.500 infants becats destinant un total d’1.002.874€ a la campanya.

 

 

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC