EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
01 de Octubre de 2020
26/08/2020 13:44h
Un miler de joves s'impliquen amb la Creu Roja per conscienciar altres joves sobre la covid-19
L’objectiu és arribar a sensibilitzar fins a 95.400 persones per disminuir el risc de contagi en aquest col·lectiu
Informadors al Parc de la Ciutadella de Barcelona/ Creu Roja
Informadors al Parc de la Ciutadella de Barcelona/ Creu Roja

El Departament de Presidència de la Generalitat ha encarregat a la Creu Roja a Catalunya el desplegament d’un dispositiu d’un miler de persones, entre voluntàris/es i treballadors/es joves, per dur a terme una acció de sensibilització entre el jovent davant la COVID-19 arreu de Catalunya i disminuir el risc de contagi especialment en les trobades d’oci nocturn formals i informals durant l’estiu. L’objectiu és arribar a sensibilitzar fins a 95.400 joves.

 

L’acció s’engega prioritàriament als municipis costaners on hi ha major afluència de grups d’adolescents i joves, amb una major densitat poblacional i on es concentren espais de major risc vinculats a l’oci nocturn, atès l’increment de positius entre franges d’edat més joves durant l'estiu. Els equips de prevenció surten al carrer en 38 poblacions de Catalunya a partir de les 20h. i recorrern les zones de major afluència fins a la matinada, de dilluns a diumenge.

 

Equips de joves informadors/es

 

En base a l'experiència d’un projecte similiar que Creu Roja Joventut duu a terme des de fa més de 20 anys en espais d’oci nocturn per informar i sensibilitzar els joves sobre el consum de drogues i alcohol -el projecte Som.nit-, cada nit d’estiu es fan unes 5 accions per població, per arribar a una mitjana de 30 joves. Així, tenint en compte aquestes xifres d'intervenció, es calcula que els 106 equips desplegats arribaran a sensibilitzar 95.400 joves a tot Catalunya.

 

Pel que fa a les rutes, se n'ha fet una identificació als 38 municipis catalans on s'intervindrà, en base a l'observació directa i a la identificació posterior amb el territori dels llocs de cada barri on van els joves juntament amb els municipis. Tot i que l’acció es du a terme a totes les demarcacions, és a diverses poblacions de les comarques barcelonines on ha arrencat l’activitat, com ara: Barcelona, Badalona, L’Hospitalet de Llobregat, Sitges, Castelldefels, Vilanova i la Geltrú, El Masnou, Mataró, Canet de Mar, Arenys de Mar, Calella, Pineda, Malgrat de Mar, Terrassa, Cabrera de Mar, Vilassar, Malgrat i  Sabadell. A les comarques gironines, es fa a Figueres, Girona, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro, Castelló d’Empúries i Roses, mentre que a Lleida es fa als municipis d’Alcarràs, Balaguer, Mollerusa, Lleida i Tàrrega. A Tarragona i Terres de l’Ebre, els municipis on es duu a terme l’activitat són Calafell, Cambrils, Hospitalet de l’Infant, Salou, Tarragona, Amposta, Tortosa i Torredembarra,

 

En total, s’han contractat a tot Catalunya 212 persones d’entre 18 i 30 anys, majoritàriament amb estudis nivell FP2 o grau, el 65% són dones i el 35% homes. Moltes d’elles provenen dels projectes d’Ocupació de la pròpia Creu Roja, de manera que també s’han inserit persones amb dificultats d’accés al mercat laboral. A més, cada equip és mixt amb la presència d’uns 800 voluntaris i voluntàries.

 

La formació prèvia que han rebut el joves informadors/es per a dur aquesta acció de sensibilització consisteix en 4 mòduls formatius relacionats amb el Pla de Salut de la Creu Roja, la salut comunitària, els virus respiratoris emergents, elements, mesures i equips de protecció individual, les mesures de prevenció, sensibilització i contenció i habilitats i estratègies per a la sensiblització.

 

Amb tot, la iniciativa vol reduir el risc de contagi entre els joves després que s’hagi percebut un cert relaxament de les mesures per prevenir la COVID-19 durant l’estiu entre alguns sectors d'aquest col·lectiu. Així doncs, els joves informadors equipats amb tauletes i mòbils on introduiran les dades estadístiques de la intervenció en línia i en temps real en una App desenvolupada expressament per a l’activitat i detectaran in situ conductes de risc, procuraran corregir-les mitjançant dinàmiques participatives i a través de material informatiu i distribuiran 50.000 mascaretes protectores, la majoria reutilitzables. A més El Centre d’Operacions de la Creu Roja a Catalunya monitoritza els moviments i les rutes dels 106 equips de joves informadors/es en temps real i de forma simultània i els dona suport operatiu en cas que sigui necessari.

 

S’anuncia un spoiler massiu de la nova temporada de la COVID-19

 

Paral·lelament a les accions de carrer, també es duu a terme una acció de sensibilització a les xarxes socials, per tal d’amplificar la difusió del missatge a través de missatges informatius amb consells de prevenció. Amb l’etiqueta #COVIDSPOILER l’acció apareix a les xarxes socials, on hi ha una major presència d’aquest públic, com ara Instagram, Tik Tok, Spotify, Twitter o Youtube.

 

Com si es tractés d'una nova sèrie, la campanya, promoguda pel Departament de la Presidència en col·laboració amb la Creu Roja, ens revela com acabaran els i les joves si no es prenen les mesures de protecció necessàries contra la COVID-19. Es tracta d’una campanya de conscienciació per als i les joves de Catalunya.

 

L’acció de sensibilització #COVIDSPOILER revela les conseqüències de no prendre mesures per frenar la propagació del virus, mitjançant situacions protagonitzades per noies i nois inspirades en fets reals. #COVIDSPOILER té com a objectiu principal impactar en el públic jove català mostrant les conseqüències de no seguir les mesures de protecció en situacions típicament estiuenques. Per arribar al target, la campanya utilitza referències gràfiques i narratives del món de les sèries, amb les quals la població de 16 a 25 anys hi conviu en el seu dia a dia. Tractar la pandèmia com si fos una sèrie, llenguatge que els i les joves coneixen, i reflectir situacions quotidianes, són les dues claus per apropar-se al públic.

 

En referència a la direcció d’art, s’inspira del món audiovisual de les sèries, buscant naturalitat i dinamisme en les situacions i la manera de mostrar-les. Els spoilers, que actuen com a titulars a totes les gràfiques i materials audiovisuals, s’integren en forma de subtítols per no trencar el codi. Els missatges de la campanya s’han transmès en forma de banners i càpsules de vídeo a les xarxes socials i falques a Spotify, els canals amb els quals el target està més familiaritzat. 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 234
Avui dia, les noves tecnologies estan presents en tots els àmbits de la vida dels i les...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC