EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL

24 de Setembre de 2019
31/01/2018 10:21h
Neix l’aliança Educació 360
Té com a objectiu integrar al model educatiu el que s’aprèn dins i fora de l’escola
Educació 360
Educació 360

Educació 360 neix amb un objectiu clar: l’educació més enllà de les aules. Una iniciativa que treballarà per integrar totes les activitats extraescolars al model educatiu. Els promotors busquen superar així el model educatiu centrat exclusivament en les activitats escolars lectives. Consideren que l’aprenentatge extraescolar ofereix una qualitat i quantitat creixent d’oportunitats educatives valuoses encara que, poc reconegudes i desconnectades de l’educació escolar.

 

Aquesta iniciativa es basa en cinc idees principals:

  1. Reconèixer i generar més i millors oportunitats educatives. Actualment, els infants i joves s’eduquen i aprenen tant en el temps lectiu com en el no lectiu ja sigui entre setmana o caps de setmana. Per això proposen generar millors oportunitats educatives i d’aprenentatge entre el temps lectiu i no lectiu a les escoles i fomentar els aprenentatges que es donen en altres espais educatius com entitats de lleure, museus, escoles de música, entre d’altres.

  2. Personalitzar itineraris d’aprenentatge. Defensen que cal connectar els espais d’aprenentatge de l’escola amb la vida dels aprenents i de les comunitats de les quals en formen part. Aquests itineraris personalitzats, diuen, que estaran connectats amb les motivacions i interessos dels infants i joves.

  3. Evitar les desigualtats en l’accés a les activitats extraescolars. Per aquest motiu proposen impulsar una estratègia d’equitat i d’igualtat d’oportunitats.

  4. Aprofitar els grans actius que disposa l’àmbit educatiu de la comunitat. Plantegen que el municipi i el barri són escenaris de proximitat especialment idonis pel disseny coordinat d’una estratègia educativa que atengui els infants i les seves famílies.

  5. Convertir el dret a l’educació i l’aprenentatge extraescolar en una política pública central: el sistema educatiu encara està centrat en l’escola en detriment de l’educació. Recomanen que l’àmbit extraescolar ha de formar part de la política educativa i garantir que tothom tingui accés a les oportunitats que s’esdevenen en l’entorn. Per això, diuen, que cal habilitar mecanismes de provisió i d’accés que ho facin possible: sistemes de tarifació, beques per a extraescolars, subvencions a activitats, entre d’altres.

 

Educació 360 és un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica que neix amb 34 socis i que compta amb un pressupost inicial de 2 milions d’euros.

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 227
El Centre d'Interès se centra en la gestió d’equips de monitors al...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC