Èxit de la 19a edició del 'Posa't la gorra', que aquest dissabte va aplegar unes 3.000 persones al Parc de la Ciutadella de Barcelona per tal de visibilitzar la realitat dels infants i adolescents amb càncer i recaptar fons per donar suport a les famílies. Concretament, un dels objectius és mantenir els serveis que l'Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC) ofereix gratuïtament als infants per millorar les seves condicions a l'hospital i mantenir La Casa dels Xuklis, una casa d'acollida per les famílies que s'han de desplaçar perquè els seus fills i filles rebin tractament.
La solidaritat (en forma, a més, de 28.000 gorres repartides a través d’escoles, ajuntaments, “ambaixadors”, Mercats de Barcelona, entitats públiques i privades i diferents punts de venda) va ser protagonista d'aquesta festa impulsada per l’AFANOC, que va organitzar tota mena d'activitats i tallers per als més petits al llarg del matí de dissabte. Els assistents, per la seva banda, també van poder col·laborar comprant una gorra, que ja ha esdevingut una icona d’aquesta festa i que en aquesta edició va ser dissenyada per Pepe Jeans. El lema, a propòsit del disseny: “canviar la pell i enfortir-se”.
El Mag Lari o grups com Xiula, Zebrass Marching Band o l’Escola Municipal de Música de Sant Andreu són alguns dels noms propis que van aportar el seu granet de sorra a la festa; així com el president de la Generalitat, Quim Torra, i la consellera de Salut, Alba Vergés, que van mostrar el seu suport al grup de joves encarregats de llegir el manifest de l'acte.
La campanya es manté al llarg de tot l’any ( i arreu del territori) amb diferents activitats, festes i propostes i la festa a Barcelona va ser només el tret de sortida. La propera cita serà el 16 de febrer a la Seu Vella de Lleida.