EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
05/11/2014 14:41h
Elogiant l’error
Quim Moreno
Quim Moreno
Director de la Revista Estris

El mot fracàs sempre està escrit en lletres grans. Com si un ferro roent anés repartint marques amb l’apel•latiu perdedor o el que ara en diuen “loser” (sí, aquí els anglicismes també semblen fer més gran la cosa). Si l’èxit és fugisser, l’error sembla una llosa eterna que pesa sobre el cap de qui ha gosat fallar.

 

És dolent ser atrevit i voler aprendre? Equivocar-se quan l’acció és fruit de la voluntat d’aprendre és l’avantsala de l’èxit. Sense assaig, sense creuar límits abans no plantejats no avançaríem mai i en aquest camí inexplorat és quan el risc pot conduir a l’error. Si aconseguim aprendre de l’experiència (sigui pròpia o externa), si podem superar-ho, aleshores aquest moment difícil serà una crossa que ens ajudarà a fer el pas endavant.

 

L’educació en el lleure és un espai magnífic per a l’atreviment, per deixar que els infants i, especialment, els adolescents i joves decideixin per si mateixos alguns projectes, que valorin les dificultats i obrin noves vies, i que en siguin protagonistes, no només en l’execució, sinó també en la proposta i el desenvolupament dels plantejaments. Generar aprenentatge des de l’experiència és la millor forma de consolidació. Perdre la vergonya i generar autoestima n’és un efecte directe. L’autoestima no es reforça només des de l’elogi, sinó des de la capacitat de superar entrebancs, de sentir-se fort i amb el suport de l’equip.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC