EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
19 de Juny de 2019
| Ja som 11262
20/03/2015 12:28h
Treball en equip i sentiment de pertinença
Txus Morata
Txus Morata
Directora Master Models i estratègies d'acció social i educativa en la infància i adolescència. Prof. Fac. Educació Social i Treball Social Pere Tarrés

En el lleure educatiu, l’experiència del grup i de les relacions entre iguals tenen un paper cabdal, convertint-se en un agent de socialització clau. Les interaccions entre iguals i amb els monitors, la planificació i el desenvolupament de projectes en grup i les influències socials i culturals que es reben dins d’aquest entorn educatiu, permeten als nens, adolescents i joves poder construir identitat col•lectiva i enfortir el sentiment de pertinença vers les comunitats i els grups dels que formen part, elements que, com la construcció de vincles afectius segurs, s’aprenen i es desenvolupen en espais de confiança, de reciprocitat i de diàleg. El lleure educatiu pot esdevenir un espai privilegiat on viure, exercitar i gaudir aquests valors, que després es fan transferibles a la vida quotidiana dels infants i joves, en la seva família, entre amics, a l’escola o institut i a la seva professió.

 

Capacitar pel treball en equip i contribuir a la construcció del sentiment de pertinença en els grups, institucions i comunitats on s’està, seran dues competències que el lleure educatiu haurà pogut desenvolupar, de forma molt especial, en els nens i joves que hi participen. Alguns coneixements que es desenvoluparan faran referència a: la visió de projecte conjunt, la coordinació i la creació de confiança entre els membres de l’equip, l’assertivitat, el lideratge distributiu i la valoració de totes les opinions. Habilitats com la cerca de nous reptes, l’aprenentatge i potenciació de la creativitat i la imaginació, la planificació, l’organització i la flexibilitat per modificar allò previst o l’adaptació als recursos disponibles seran també d’una especial rellevància.

 

Finalment, actituds com la disposició a compartir, la capacitat d’obertura, de crítica, de respecte i de tolerància vers la diversitat es convertiran en font d’experimentació i de vivència d’aquests valors per a molts joves que han viscut experiències de lleure educatiu.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC