EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
04 de Juliol de 2020
23/05/2013 11:41h
L’educació i la necessitat de donar sang
Gal·la Cortel
Gal·la Cortel
Cap de promoció del Banc de Sang i Teixits
Cada dia es necessiten 1.000 donacions de sang a Catalunya. Per això, al Banc de Sang treballem per conscienciar sobre la necessitat de convertir la donació en un hàbit cívic. Però sense informació no és possible implicar la ciutadania i això ens obliga a destinar molts esforços a fer difusió. No parlem de fer crides a la donació, sinó d’explicar que els malalts necessiten les donacions per sobreviure, que la sang no es pot fabricar i que cal donar-ne de manera regular perquè caduca.


Amb aquest objectiu vam decidir-nos a estendre el missatge de la donació a infants i adolescents. Estàvem convençuts que si formem els nostres menors en l’hàbit de la donació, tindrem adults responsables. Així, l’any 2006 vam desenvolupar el projecte “Donació de Sang i Educació per a la ciutadania” de la mà del grup de Recerca d’Educació Moral de la Universitat de Barcelona (www.donarsang.gencat.cat/aps.html). Els participants reben uns coneixements en ciències, comunicació i valors, per aplicar-los en una campanya de donació. El programa es pot treballar tant en l’educació formal com en la no formal i és adequat per a totes les edats. Els educadors valoren la importància d’ubicar la campanya en el projecte educatiu del centre i consideren l’activitat motivant, ja que els nois i noies el fan seu.


Marató de donants 2.0
Aquest any, hem aprofitat la força de les xarxes socials per estendre encara més el missatge de la donació. La 1a Marató de donants de sang 2.0 ha buscat, sota l’eslògan “Comparteix la teva sang”, la complicitat dels seguidors de Facebook (www.facebook.com/donarsang) i Twitter (www.twitter.com/donarsang) per estendre la necessitat de donar sang, demostrant que a les xarxes també és possible la implicació i la solidaritat. La clau de la difusió han estat 25 ciutadans convertits en Ambaixadors 2.0 de la donació de sang. 25 seguidors de les nostres xarxes socials que s’han compromès i han col·laborat en la difusió de la Marató. La campanya s’ha tancat amb 4.009 donacions, tot un rècord que demostra que les xarxes socials són un entorn perfecte per a difondre causes solidàries tan necessàries com aquesta.


Gràcies a la col·laboració de centenars de persones anònimes, com els Ambaixadors 2.0, als monitors d’esplai i caps d’agrupament escolta o als professors d’escoles i instituts, estem aconseguint que cada dia més persones ajudin a salvar vides donant la seva sang de forma regular.

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 232
Parlem de com encarar l’emergència climàtica des del món del lleure....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC