EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
16 de Desembre de 2019
23/03/2015 12:07h
Lleure i transformació social
FOTO: Neus Munté
Neus Munté i Fernández
Consellera de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya

Quan un país disposa d’una xarxa tan forta d’entitats dedicades a l’educació d’infants i joves en els temps no escolars, cal prendre consciència del fet que gaudim d’un patrimoni social, educatiu i cívic que qualsevol societat del nostre entorn voldria tenir.

Quant costaria “inventar-se” i posar en funcionament els centenars de centres d’esplai, agrupaments, casals, colònies, etc.? Seria una fita inassumible i és per això que valorem en la màxima mesura allò que suposa el lleure educatiu per a tota la societat, i pel que hi comptem en l’acció social del Govern envers infants i joves.

Qui segur que té molt clar el valor de l’educació en el lleure són els milers de joves protagonistes -molts dels quals des del voluntariat- d’aquesta realitat tan brillant i de la qual n’han fet una causa.

La major part de la societat té clar que el lleure educatiu disposa de la confiança de les famílies, ha esdevingut un dret dels infants, se li reconeix un alt valor educatiu, es percep que constantment innova i aporta elements pedagògics que després són incorporats en d’altres institucions –sobretot a les escoles-, que integra i acull tothom, i se sap que és present arreu del país, siguin poblacions petites o molt grans...

En unes circumstàncies com les actuals, també cal posar en valor i reconèixer que ha esdevingut una font d’oportunitats per a què els joves millorin les seves capacitats personals i adquireixin competències que els seran útils al llarg de tota la vida, fet pel qual pot esdevenir un element rellevant en la millora de l’ocupabilitat dels joves vinculats.

I en clau de valors, cal posar en relleu que més que mai avui és important el poder transformador d’una oferta educativa que tot fent créixer l’infant i el jove com a persona, ofereix una alternativa sòlida i comunitària a l’oci consumista.

Gràcies a la revista ESTRIS, des del 1971 tenim reflexions i recursos per a millorar el poder transformador de l’educació en el lleure i fer-lo més present a tot Catalunya. Per molts anys ESTRIS!

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC