EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Juliol de 2020
10/04/2013 19:25h
Treballant pel dret universal a l’educació
Montse Bobés
Montse Bobés
Coordinació Delegació de Catalunya d’Educació Sense Fronteres

La Campanya Mundial per l’ Educació (CME) és una de les iniciatives més significatives que tenen lloc per promoure l’educació com un dret bàsic i reivindicar l’accés a un ensenyament de qualitat per a tothom. La Campanya, nascuda el 1999 com una coalició internacional d’entitats i moviments socials compromesos amb l’educació, està coordinada a Catalunya per Educació Sense Fronteres i impulsada per un col·lectiu en el que figuren també Ajuda en Acció, CC.OO., FISC, Sonrisas de Bombay i VOLS.

Les activitats que es duen a terme tenen per objectiu sensibilitzar la població, especialment infantil i juvenil, sobre les desigualtats educatives al món i pressionar els governs per complir els compromisos de cara a assolir una educació per a totes les persones el 2015, segons els objectius fixats a la cimera de Dakar de l’any 2000.

Amb aquesta finalitat, la CME desenvolupa diverses activitats, com ara debats en centres educatius, actes reivindicatius al carrer o xerrades, que culminen els darrers dies d’abril en la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació (SAME), on l’any passat van participar a Catalunya un total de 42 escoles i entitats de lleure i socials. Enguany, el tema de la Campanya se centra en reivindicar la importància del professorat sota el lema “Sense profes no hi ha escoles”.

Tot i els avenços registrats en la darrera dècada, la situació de l’educació al món està encara lluny d’arribar als objectius de Dakar. Avui en dia, segons la Unesco, encara hi ha més de 130 milions d’infants i adolescents que no van a l’escola i 775 milions d’adults no saben ni llegir ni escriure. A més, la qualitat de l’ensenyament segueix sent deficient en molts països i l’educació no formal continua sent la gran oblidada. Aquesta realitat, agreujada per la crisi econòmica, fa més necessària que mai la mobilització de la societat, i especialment de la comunitat educativa formal i no formal.

En aquest sentit, les entitats de lleure poden jugar un paper important a l’hora de promoure la reflexió crítica i fomentar la participació activa d’infants i joves a través de projectes i activitats d’educació en el lleure compromeses amb la transformació social.

Des de la CME oferim a aquestes entitats la realització de tallers de reflexió per a monitors/es i assessorament en la preparació d’actes, així com posem a la seva disposició unitats didàctiques (en paper o format digital) adreçades a les diferents franges d’edat per treballar el dret universal a l’educació.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 232
Parlem de com encarar l’emergència climàtica des del món del lleure....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC