EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Juliol de 2020
10/09/2013 10:22h
Una normativa adaptada als nous temps
ANNA ARRUFAT
Anna Arrufat
Cap d’estudis de lleure de la Fundació Pere Tarrés

Ha plogut molt des que es va publicar la primera normativa sobre la formació de monitors i directors de lleure. Durant aquests anys de formació específica per a aquests educadors, el lleure educatiu ha evolucionat i ha anat ampliant el seu camp d’acció molt més enllà dels nostres esplais tradicionals que es nodreixen de monitors que exerceixen la seva tasca educativa des del voluntariat, amb un clar compromís social i de vocació de servei.

 

Ja fa uns quants anys, però, que també trobem la figura de monitor i de director en contextos de lleure que van més enllà de l’esplai de cap de setmana, com ara el menjador escolar, les activitats extraescolars, els casals d’estiu, els casals esportius, les colònies lingüístiques, etc.

 

És en aquest nou escenari de projectes i d’activitats de lleure on ens arriba també un canvi en la formació d’aquests educadors. I és que a partir de l’octubre d’aquest any es posarà en marxa la nova normativa que regirà la formació de monitors i directors de lleure.
Amb la nova normativa, que estarà regida sota el paraigües dels certificats de professionalitat, les titulacions de monitors i directors que s’expedeixin tindran un reconeixement professional que fins ara no tenien, cosa que encara suposarà més valor social a la tasca d’aquests educadors.

 

A més, la nova titulació tindrà validesa no solament a Catalunya sinó també a tot l’Estat i facilitarà la mobilitat laboral en l’àmbit europeu. Hem de tenir en compte que el certificat de professionalitat és un document oficial que acredita que la persona que l’obté té els coneixements i les habilitats per desenvolupar una activitat laboral d’acord amb les exigències de la producció i l’ocupació.

 

És, doncs, el moment propici perquè les escoles de lleure revisin i actualitzin continguts i metodologies, adaptant els cursos a la nova realitat que les envolta i a la formació per competències que determina la nova regulació.

 

És per tots aquests motius, i altres que podríem anar afegint, que des de la Fundació Pere Tarrés apostem clarament per la implantació d’aquesta nova formació al mateix temps que aprofitem tota l’expertesa que ens ha generat més de 50 anys formant monitors i directors. Per a nosaltres és un repte i l’acceptem amb molta il·lusió i fermesa.

 

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 232
Parlem de com encarar l’emergència climàtica des del món del lleure....
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC