EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL

09 de Juliol de 2020
04/04/2020 10:44h
Publicada una guia amb consells per a professionals que treballen amb joves durant el confinament
Des de Joventut, també s’ha editat una segona guia adreçada als i les joves per acompanyar-los aquests dies
Guies pel confinament
Guies pel confinament

La Direcció General de Joventut (DGJ) ha publicat una guia amb consells pràctics, idees i recursos perquè els i les professionals de joventut puguin acompanyar les persones joves en aquest moment de confinament i mantenir l’equilibri emocional, l’ànim de superació i l’esperit cooperatiu. Sota el títol  “Com trobar-hi sentit. Consells pràctics per a professionals que treballen amb joves durant el confinament”, pretén ajudar a trencar l’aïllament en què es puguin trobar les persones joves i enviar un missatge de que no estan soles. Ofereix també recursos per detectar les emocions, entendre què passa i gestionar-les. Tot plegat per intentar aprofitar aquesta situació per aprendre, per conèixer-se més i positivitzar la situació.

 

La guia, elaborada en col·laboració amb l’entitat Salut i Educació Emocional, es farà arribar als professionals de joventut que treballen als ens locals, a les oficines joves i als punts d’informació juvenil, així com a les associacions juvenils i entitats de serveis a la joventut inscrites al cens de la DGJ, incloses les més de 700 entitats d'educació en el lleure que hi ha a Catalunya. 

 

Segona guia adreçada a joves

 

Des de Joventut també s’ha editat una segona guia -“Com trobar-hi sentit. Consells pràctics per a joves durant el confinament”- adreçada als i les joves per contribuir a omplir de sentit vital i utilitat personal la situació de confinament i que, més enllà del cop en els aspectes socioeconòmics, també impacten en la salut mental de la gent jove.

 

D’aquesta manera, la guia proposa als joves que segueixin tres fases evolutives. En primer lloc, que identifiquin els sentiments i les emocions que els produeix la reclusió domiciliar per, així, poder entendre què els passa. En segon lloc, la guia proposa fer un exercici per generar benestar i emocions positives amb els demés -família i amistats. Finalment, el recurs proposa diferents idees perquè les persones joves creïn amb les seves habilitats (musicals, artístiques), comparteixin interessos culturals (cinema, literatura), es comuniquin amb els amics i amigues, participin a la comunitat (fent material sanitari, ajudant algun veí o veïna) i que s’expressin amb autenticitat i sense deixar de banda la seva identitat personal.

 

Aquests dos recursos d’acompanyament emocional que la DGJ ha posat a disposició de la joventut catalana i dels professionals se sumen al consultori psicològic en línia que Joventut va obrir la setmana passada al web Confinats.cat.

COMPARTEIX
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 233
Coneixem una de les activitats estrella de l’educació en el lleure, els campaments...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC