Segons l’Enquesta de Convivència Escolar i Seguretat a Catalunya coordinada pels departaments d’Ensenyament i d’Interior, disminueix entre els alumnes catalans la percepció d’assetjament en l’àmbit escolar però per contra s’incrementa la de ciberassetjament. En total, un 9,9% dels enquestats diu haver patit assetjament. Una xifra que ha disminuït mig punt respecte l’anterior enquesta realitzada el 2011.
En el cas del ciberassetjament, la percepció s’ha incrementat un 0,2%, passant del 3,5% al 3,7%, les persones que han patit assetjament a través dels mitjans digitals. Així mateix, 4 de cada 10 alumnes que han patit maltractament en general manifesten que alguna vegada ha sigut a través dels mitjans digitals. Precisament, aquest tipus d’assetjament es caracteritza per una major intensitat i té un impacte exponencial ja que un missatge ofensiu es pot reproduir ràpidament per tercers i, a més, es pot fer des de l’anonimat.
L’enquesta també ha preguntat sobre les agressions de contingut sexual. Un 13,7% dels joves manifesten que se’ls va acostar alguna persona o fins i tot que els van fer seguiments molestos.
Per reduir l’assetjament en l’àmbit escolar, el Departament d’Ensenyament ha creat el programa #aquiproubullying amb el qual ofereix als centres participants formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció de casos d’assetjament.