Reforçats els serveis per atendre les víctimes de violència masclista durant el confinament

Reforçats els serveis per atendre les víctimes de violència masclista durant el confinament

Govern, ajuntaments, entitats i xarxes feministes es mobilitzen

20.03.20

Temps de lectura: 3 minuts

El Govern de la Generalitat, els ajuntaments i entitats i col·lectius feministes estan reforçant l’atenció a les dones en situació de violència masclista durant el confinament (quan estan molt més exposades al seu agressor), sobretot a través dels canals telemàtics. Tant l’Institut Català de les Dones (ICD), com el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies han reorganitzat els serveis telemàtics i telefònics que gestionen per “garantir” l’atenció per tal que no hi hagi “cap dona desatesa malgrat la dificultat de mobilitat i atenció presencial”.  

S’ha reforçat el servei del telèfon gratuït  900900120, gestionat directament per l’Institut Català de les Dones. Durant el confinament, segons indica l’ICD, tindrà un pes més important donat que és un servei telefònic que pot garantir l’atenció en qualsevol moment i hora del dia, també d’emergències. Així mateix, trucant a aquest telèfon, s’oferirà la informació actualitzada de l’estat dels serveis de tota la xarxa d’atenció que depenen d’altres departaments de la Generalitat i administracions. Des de l’Institut Català de les Dones recorden que també existeix una modalitat de comunicació escrita amb el servei a través de l’adreça de correu 900900120@gencat.cat. 

L’ICD també facilitarà (a través del web dones.gencat.cat i les xarxes institucionals) la informació sobre la resta de serveis de tots els departaments implicats, així com dels Serveis d’Informació i Atenció a Dones (SIAD) o els Serveis d’Intervenció Especialitzada (SIE), i de les entitats especialitzades. 

Les dones que ja estaven sent ateses, no deixaran el seu seguiment i les ajudes econòmiques d’urgència previstes continuen. 

ETIQUETES

Gènere Covid-19

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: