Després del primer impacte de la pandèmia de la covid-19, heu adquirit nous aprenentatges com a Centre d'Esplai?
1. Sí, hem après (i seguim aprenent) coses que ja hem incorporat i es quedaran a la nostra manera de funcionar.
2. Sí, hem après coses que ens han servit durant aquest període, però que no hem incorporat ni es quedaran a la nostra manera de funcionar.
3. No, la pandèmia no ens ha aportat cap aprenentatge en positiu.
Treballeu l'animació de la fe als vostres Centres d'Esplai?
1. Sí, creiem que pot aportar molt als infants i joves i ens hem format per a treballar-la des de diversos àmbits.
2. Sí, però només amb les benediccions de taula i en alguns temps litúrgics concrets durant l'any com el Nadal o la Setmana Santa.
3. No, la fe forma part de l'àmbit privat de les persones.
Creus que és important explicar l’actualitat i el món que ens envolta a infants i joves?
1. Sí, però és una cosa que els pertoca fer a les famílies, que hi posaran el filtre que considerin.
2. Sí, i des de l’educació en el lleure cal acompanyar-los emocionalment per la formació del seu esperit crític.
3. No, els problemes dels adults no han de repercutir en els infants i joves.
Quina és la teva posició respecte l'ús de les TIC en els i les adolescents?
1. Són eines d'aïllament social, de vulneració del dret a la intimitat i de manipulació ideològica.
2. Permeten a l'adolescent reforçar i ampliar el seu camp d'interacció social, així com els seus coneixements i interessos.
3. L'educació en el lleure no ha de fer res respecte aquest tema.
Què és el que més valores d'anar de campaments?
1. La mimetització amb la natura.
2. L'autonomia i la inciativa que adquireixen els infants o joves.
3. Poder renunciar a tot allò que no és essencial.
4. Les activitats que es poden realitzar.
Creus que el teu Centre d’Esplai fa prou per encarar l’emergència climàtica?
1. Sí, expliquem als infants i joves què poden fer per encarar-la.
2. Sí, expliquem als infants i joves què poden fer per encarar-la i fem accions per combatre-la.
3. No, de moment només portem a terme les 3 “R”.
Creus que el teu Centre d’Esplai està preparat per incorporar monitors/es amb Necessitats Educatives Especials a l’equip educatiu?
1. Sí, només cal voluntat.
2. Sí, després de plantejar-nos quins recursos materials, personals, com a equip, etc. podem oferir-li a aquesta persona i treballar per tenir-los.
3. No, només certs Centres d’Esplai amb característiques especials ho estan.
Quina d’aquestes accions noviolentes et resulta més fàcil portar a terme en el teu dia a dia?
1. Incloure l’adversari en la solució i comprendre que és humà.
2. Emprendre accions creatives amb efecte sorpresa que demostrin dignitat humana.
3. Fer autocrítica i trencar amb els fonamentalismes.
Quin tipus de pressions socials et pesen més?
1. Pressió de les xarxes socials.
2. Pressió per consumir experiències.
3. Pressió curricular o d'acumulació d'èxits laborals.
Com apliquem la innovació pedagògica en l’educació en el lleure?
1. Amb la implementació de les TIC.
2. Aplicar noves metodologies que busquin la millora de l’aprenentatge, que combatin les desigualtats educatives i que vetllin per la participació equitativa entre participants.
3. Elaborar activitats més originals i que treballin intel·ligències múltiples.