EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
07 de Abril de 2021
Enquestes
Creieu que és important treballar en la cura personal dels monitors i monitores i la gestió emocional dels equips educatius als Centres i Clubs d'Esplai?
1. Sí, ho fem sempre perquè pensem que repercuteix en la nostra tasca amb els infants i joves.
86%
2. Sí, però només en moments difícils o situacions de conflicte.
14%
3. No, tot el nostre temps el dediquem als infants i joves.
0%
Després del primer impacte de la pandèmia de la covid-19, heu adquirit nous aprenentatges com a Centre d'Esplai?
1. Sí, hem après (i seguim aprenent) coses que ja hem incorporat i es quedaran a la nostra manera de funcionar.
88%
2. Sí, hem après coses que ens han servit durant aquest període, però que no hem incorporat ni es quedaran a la nostra manera de funcionar.
12%
3. No, la pandèmia no ens ha aportat cap aprenentatge en positiu.
0%
Treballeu l'animació de la fe als vostres Centres d'Esplai?
1. Sí, creiem que pot aportar molt als infants i joves i ens hem format per a treballar-la des de diversos àmbits.
38%
2. Sí, però només amb les benediccions de taula i en alguns temps litúrgics concrets durant l'any com el Nadal o la Setmana Santa.
12%
3. No, la fe forma part de l'àmbit privat de les persones.
50%
Creus que és important explicar l’actualitat i el món que ens envolta a infants i joves?
1. Sí, però és una cosa que els pertoca fer a les famílies, que hi posaran el filtre que considerin.
13%
2. Sí, i des de l’educació en el lleure cal acompanyar-los emocionalment per la formació del seu esperit crític.
87%
3. No, els problemes dels adults no han de repercutir en els infants i joves.
0%
Quina és la teva posició respecte l'ús de les TIC en els i les adolescents?
1. Són eines d'aïllament social, de vulneració del dret a la intimitat i de manipulació ideològica.
36%
2. Permeten a l'adolescent reforçar i ampliar el seu camp d'interacció social, així com els seus coneixements i interessos.
43%
3. L'educació en el lleure no ha de fer res respecte aquest tema.
21%
Què és el que més valores d'anar de campaments?
1. La mimetització amb la natura.
32%
2. L'autonomia i la inciativa que adquireixen els infants o joves.
23%
3. Poder renunciar a tot allò que no és essencial.
41%
4. Les activitats que es poden realitzar.
4%
Creus que el teu Centre d’Esplai fa prou per encarar l’emergència climàtica?
1. Sí, expliquem als infants i joves què poden fer per encarar-la.
0%
2. Sí, expliquem als infants i joves què poden fer per encarar-la i fem accions per combatre-la.
60%
3. No, de moment només portem a terme les 3 “R”.
40%
Creus que el teu Centre d’Esplai està preparat per incorporar monitors/es amb Necessitats Educatives Especials a l’equip educatiu?
1. Sí, només cal voluntat.
0%
2. Sí, després de plantejar-nos quins recursos materials, personals, com a equip, etc. podem oferir-li a aquesta persona i treballar per tenir-los.
67%
3. No, només certs Centres d’Esplai amb característiques especials ho estan.
33%
Quina d’aquestes accions noviolentes et resulta més fàcil portar a terme en el teu dia a dia?
1. Incloure l’adversari en la solució i comprendre que és humà.
10%
2. Emprendre accions creatives amb efecte sorpresa que demostrin dignitat humana.
20%
3. Fer autocrítica i trencar amb els fonamentalismes.
70%
Quin tipus de pressions socials et pesen més?
1. Pressió de les xarxes socials.
15%
2. Pressió per consumir experiències.
51%
3. Pressió curricular o d'acumulació d'èxits laborals.
34%
1 2 3 4 5
REVISTA ESTRIS NÚMERO 237
En aquest número, diferents experts i expertes ens parlen sobre els aprenentatges p...
Especial Preparem un curs excepcional
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC