Com apliquem la innovació pedagògica en l’educació en el lleure?
1. Amb la implementació de les TIC.
2. Aplicar noves metodologies que busquin la millora de l’aprenentatge, que combatin les desigualtats educatives i que vetllin per la participació equitativa entre participants.
3. Elaborar activitats més originals i que treballin intel·ligències múltiples.
Quina de les opcions és més rellevant per afavorir qualitat i rigor en un equip educatiu?
1. L’equip ha de ser capaç de fer autocrítica i exposar els conflictes interns de forma grupal.
2. L’equip ha de vetllar per mantenir monitors/es o caps més de 4 anys, per tal de tenir persones amb experiència.
3. L’equip ha d’estar disposat a fer dinàmiques i formacions de grup per millorar la relació entre els seus membres.
4. L’equip ha d’acompanyar les persones novelles durant els seus 2 primers anys, com si es tractés d’una formació pràctica.
Què implica ser voluntari o voluntària?
1. Donar resposta a necessitats, problemes i interessos socials per millorar la vida col·lectiva.
2. És una actitud i un privilegi. Moltes persones queden allunyades de l’acció voluntària.
3. No es pot tractar com una pràctica personal, sinó que s’ha d’entendre com una actuació organitzada i sinèrgica.
Com acollim a l’esplai o al cau persones migrades?
1. Acollir algú que participi com a infant és més fàcil que no com a monitor/a o cap.
2. A l’esplai/cau no hem tingut l’oportunitat d’acollir ningú amb aquesta realitat.
3. És important conèixer la cultura, la vivència i la situació actual de la persona acollida.
Quines actituds ha de tenir l’educador/a en el quotidià?
1. Ha de dirigir i dinamitzar els espais del quotidià.
2. Ha d’observar l’infant per a tenir informació del seu desenvolupament integral.
3. Ha de tenir una actitud de coherència i donar exemple.
L’educació en el lleure treballa l’adquisició d’hàbits saludables?
1. Sí, ja que tracta aspectes com l’alimentació, l’activitat física, la salut emocional, entre d’altres.
2. Sí, però cal fer incidència expressa en la prejudicialitat del consum d’alcohol o de tabac, sobretot en els joves.
3. Sí, tot i que és important que ho treballin també altres agents educatius.
L’educació en el lleure transforma la persona però, també la societat?
1. No. L’educació en el lleure no té la capacitat ni les eines per transformar l’entorn.
2. Sí. Cal tenir en compte com evoluciona la societat i donar suport als infants i joves per a la comprensió d’aquests canvis.
3. Sí. S’ha de treballar en els centres però també involucrar-se en iniciatives que transformin l’entorn.
El lleure contribueix en l’educació en el gènere?
1. Sí. És un espai on, a través de les activitats, es pot treballar per trencar els estereotips i educar en la igualtat.
2. Sí. Però la contribució és petita si la societat no hi treballa.
3. No. Aquesta tasca és de les famílies i l’escola perquè és on els infants i joves hi passen més hores.
El lleure està consolidat a Catalunya?
1. Sí. Hi ha tradició molt arrelada en participar en esplais i caus.
2. Sí. Tothom ha anat alguna vegada a la seva vida a unes colònies d’estiu.
3. No. L’oferta d’oci és tan variada que l’educació en el lleure té una forta competència per mantenir la tradició.
Creus que l'educació en el lleure treballa la intel·ligència emocional?
1. Sí, però cal treballar-la de forma més explícita fent activitats que tractin expressament la qüestió.
2. Sí. A partir de l'experiència de grup, del referent dels monitors/es i del quotidià.
3. Sí, però és necessari que l'equip educatiu profunditzi en la pròpia gestió emocional i faci un treball interior previ.