EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
26 de Març de 2019
| Ja som 11252
Enquestes
Els adolescents, són éssers d’un altre planeta?
1. 1.- Sí, no hi ha qui els entengui
24%
2. 2.- No, només cal conèixer perquè són com són i aprofitar-ho
33%
3. 3.-Si els sabem motivar, són imparables
43%
Què és un centre socioeducatiu?
1. 1. Un esplai diari per a infants en risc d’exclusió
12%
2. 2. Un centre que acompanya els processos vitals dels infants i joves
12%
3. 3. Un centre que combina tècniques educatives amb d’altres d'inserció social, laboral i familiar
76%
Davant d’un procés de dol és millor ...
1. 1.- Distreure i animar els infants
10%
2. 2.- Facilitar espais on tothom es pugui expressar
84%
3. 3.- No parlar del tema, com si no hagués passat res
6%
Quina serà la principal contribució del lleure en el s.XXI?
1. 1.- De tipus pedagògic i d'influència en l'educació formal
38%
2. 2.- La cohesió social, afavorint la igualtat d'oportunitats
50%
3. 3.- El foment dels vincles entre educació, família, barri...
12%
Les vetllades són…
1. 1. - Un moment educatiu privilegiat
78%
2. 2.- Un espai on demostrar el talent artístic dels monitors/es
11%
3. 3.- Una activitat que es pot improvisar
11%
Durant les colònies, quin paper hi juguen les famílies?
1. Cap, els infants han d’aprendre a ser autònoms
24%
2. Han d’estar informades en tot moment
2%
3. Cal buscar un punt d’equilibri entre autonomia i participació
74%
L'educació en el lleure és un espai...
1. Formatiu molt interessant per aquells joves amb vocació d'educadors
10%
2. Que permet adquirir un ampli ventall de competències: lideratge, treball en equip...
87%
3. Pel gaudi, que no s'ha de preocupar pel reconeixement de competències
3%
Quin rol poden jugar esplais i caus en relació als trastorns alimentaris?
1. 1. Si se sospita d’algun cas, cal avisar directament els pares
11%
2. 2. Els monitors/es poden ajudar a prevenir, detectar i acompanyar aquests casos.
81%
3. 3. Només poden detectar aquests trastorns si es fa algun àpat a l’entitat
8%
La dansa en l’educació en el lleure...
1. Pot ajudar a treballar aspectes com la creativitat, la interacció, la coordinació i la memòria.
67%
2. Només té sentit amb un grup d’infants i joves que els hi agradi molt.
3%
3. És una eina educativa que molts educadors en el lleure haurien de perfeccionar.
30%
Com valores la possibilitat que augmenti del 40 al 50% l’exigència de titulació de monitors/es en activitats de lleure?
1. 1. Em sembla molt positiu, ja que la formació implica un plus de responsabilitat i qualitat.
64%
2. 2. No crec que l'augment incideixi en la qualitat o la responsabilitat.
26%
3. 3. Considero que encara és insuficient.
10%
1 2 3 4
REVISTA ESTRIS NÚMERO 225
En els últims anys els processos migratoris estan molt presents en el nostre dia a dia p...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC