La dansa en leducació en el lleure...
1. Pot ajudar a treballar aspectes com la creativitat, la interacció, la coordinació i la memòria.
2. Només té sentit amb un grup dinfants i joves que els hi agradi molt.
3. És una eina educativa que molts educadors en el lleure haurien de perfeccionar.
Com valores la possibilitat que augmenti del 40 al 50% lexigència de titulació de monitors/es en activitats de lleure?
1. 1. Em sembla molt positiu, ja que la formació implica un plus de responsabilitat i qualitat.
2. 2. No crec que l'augment incideixi en la qualitat o la responsabilitat.
3. 3. Considero que encara és insuficient.
Per prevenir les addiccions (drogues, alcohol, socioaddicions...) és millor...
1. 1. Prohibir les substàncies i conductes de risc que poden generar dependències.
2. 2. Fomentar en infants i joves la capacitat de gestionar bé la seva vida.
3. 3. Protegir els infants i adolescents perquè creixin en un ambient lliure de riscos.
Quina relació han de tenir lescola i leducació en el lleure?
1. Cap, són àmbits educatius diferents i no cal que interaccionin.
2. És bo que els principals agents educatius col·laborin perquè juga a favor del creixement integral de linfant.
3. Lescola hauria dincloure activitats de lleure com a complement de la seva oferta curricular.
Té sentit leducació pel desenvolupament (EpD) avui?
1. 1. Avui i sempre. Cal educar per un món més equilibrat i just
2. 2. Si treballéssim lEpD sempre no caldria la cooperació
3. 3. En moments de crisis cal centrar-se amb el treball de proximitat
Com vivim la crisi econòmica a l'esplai o al cau?
1. 1. Aprofundint en l'acció social vers els nens i nenes més afectats
2. 2. Buscant noves i imaginatives fonts d'ingressos per poder seguir oferint els mateixos serveis
3. 3. Treballant valors com l'austeritat amb els infants
Els drets dels infants avui ...
1. 1. Són una qüestió superada
2. 2. Shan de seguir reivindicant dia a dia
3. 3. Shan de treballar només en països en vies de desenvolupament
Els campaments són...
1. 1. Una activitat destiu necessària perquè els infants i joves dentorn urbà recuperin el contacte amb la natura.
2. 2. Una activitat destiu molt vàlida per a treballar lautonomia, lesforç i el respecte al medi ambient.
3. 3. Una activitat destiu poc pràctica que ha quedat obsoleta.
El TDAH és un trastorn...
1. 1. Que requereix la cooperació de les famílies, lescola i el centre desplai o cau en la seva detecció i acompanyament.
2. 2. Al qual van associats molts prejudicis que el lleure pot ajudar a trencar.
3. 3. Que és important conèixer per part dels educadors en el lleure.
Els centres desplai i caus...
1. 1. Tenen un paper cabdal en el foment de la participació dels infants i joves i la construcció duna ciutadania compromesa.
2. 2. Poden contribuir de moltes maneres a la millora de la comunitat on es troben.
3. 3. No estan obligats i, per tant, no cal que participin en projectes comunitaris.