EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
"Alouette"

Desenvolupament

 

 La cançó es comença a cantar mentre tota la rotllana va girant en sentit horari, però quan diu “jo t’esquilaré el clatell...” cal que tots toquin el clatell del company que tenen a la seva dreta. I quan la cançó repeteix “jo t’esquilaré el clatell...” tocaran el clatell del company de l’esquerra. I el mateix amb la repetició d’ “el clatell”, “el clatell”. I quan la cançó diu “Alouette”, “alouette” caldrà batre els braços com si fóssim ocells. La idea és que a cada ronda s’anomeni una part del cos diferent.

 Una possible variant és, en lloc de fer una sola part del cos per ronda, afegir-n’hi una més. És a dir, a mesura que la cançó va avançant anem sumant parts del cos i així els participants han d’anar de bòlit tocant ara a la dreta, ara a l’esquerra, ja que cada vegada la llista és més llarga.

 

Avaluació

 

 Com que es tracta d’una dansa és força recomanable que hi participi com més gent millor. És important que els participants tinguin respecte pels seus companys, ja que si no es poden acabar fent mal. Cal tocar, no colpejar.

 Pot ser interessant explicar als participants que <> vol dir oreneta en francès. Així entendran per què baten les ales com ocells.

 Amb aquesta dansa es poden trobar valors com la confiança, el respecte, l’alegria, la participació, etc.

 

Lletra:

“Alouette”, gentil “alouette”.

“Alouette”, jo t’esquilaré.

Jo t’esquilaré el clatell,

jo t’esquilaré el clatell.

El clatell, el clatell.

“Alouette”, “alouette”.

(Se substitueix “el clatell” pel melic, el genoll, etc.)

 

                                                

Origen de la cançó: Cançó tradicional del Quebec (Canadà). Trad. i Adapt. per Toni Giménez.

Nom de la cançó: “Alouette”

Alouette
Comparteix
Alouette

Descripció

1.1 Rotllana de persones que van circulant en sentit horari i es van tocant les diferents parts del cos a mesura que la cançó les va enumerant.

Objectius

  • Participar en la interpretació de la cançó, aprendre’n la lletra, aconseguir una harmonia entre la veu, els gestos i les mirades.
  • Aprendre les parts del cos.
  • Interactuar els uns amb els altres.

Nombre de participants
2 persones a partir d'una edat de 3 anys. Una d'elles ha de conèixer la cançó per fer de guia. De tota manera, com més gent hi hagi més divertida serà la dansa.

Espai
Dependrà de les persones que facin la rotllana.

Edats
Petits (4-8)

Tipus de recurs
Cançons – joc (animació infantil)

Temàtica
Dansa

Durada
Tant de temps com es vulgui. I es fan rodes amb la mateixa cançó

Autor
ORIOL TORO - Professor del Departament d'Animació i Expressió de FCiE de la Fundació Pere Tarrés

Recurs aportat
<p>Recurs publicat a la revista Estris n&uacute;m. 170</p>

Paraules relacionades
<p>alouette parts del cos dansa</p>

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC