EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
16 de Gener de 2019
| Ja som 11235
Grans
Títol Tipus recurs Franja d'edat Descripció
Taller de comunicació oral Grans

Grans (12-15)



1
Quants mapes del món coneixes? Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Joc de reflexió que pretén introduir el concepte d’educació per al desenvolupament tot posant sobre la taula les desigualtats econòmiques del nostre planeta.
Petjada ecològica Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Activitat de conscienciació mediambiental que consisteix a calcular la nostra petjada ecològica.
Tenir i no tenir Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Activitat per reflexionar sobre l’exclusió per manca de recursos.
Apretant el pas Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Un viatge per la història de la música Grans
Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Fer un viatge amb experiències musicals a partir d’una narració i posterior reflexió amb petits coneixements sobre la història i evolució de la música i ambientar-ho amb peces musicals a cada moment o època. Simplement és una pauta de la vostra dinàmica de l'evolució de la música.
El Blues d'en... Grans

Grans (12-15)
Joves (16-18)


Creació d’una composició musical propia a partir d’una estructura musical preestabler-ta i senzilla ( Blues).
Pintem mandales! Petits
Mitjans
Grans
Joves
Tallers
Petits
Mitjans
Joves
Grans
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Tantes persones, tantes cadires? Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
El restaurant del món Mitjans
Grans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Tants com es vulguin
Trobada 3x2 Grans
Joves
Monitors/es
Famílies


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
L’objectiu de la dinàmica és oferir un espai a les persones que inicien una experiència en grup (curs, estada, colònia, treball, feina, etc.) per establir les primeres sinergies que obriran vies perquè el grup evolucioni cap a la cohesió.
Abraça'm fort Petits
Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per treballar la confiança entre les persones d’un grup. És una activitat de contacte progressiu, d’acostament a través de diferents consignes, entre els membres del grup, que ajudarà a la cohesió de l’equip.
Fem la farmaciola Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Itineraris de vida Petits
Mitjans
Grans
Joves
Petits (4-8)

Grans (12-15)
Joves (16-18)


Consisteix a proposar i programar una sèrie de passejos en grup per la ciutat o poble en els quals participin tant persones grans com els infants de l’esplai o cau. Les persones grans o els infants trien el recorregut. A partir d’aquí, expliquen la història de cada lloc, els records que els vénen a la memòria, a què hi jugaven o juguen, etc.
Casa nostra Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Posar-se a la pell de l'altre Mitjans
Grans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



A partir de la tècnica del role-playing, proposem que alguns infants o joves experimentin situacions i papers dins el grup diferents dels que estan acostumats a desenvolupar. Important per a casos de nois acostumats a “manar” o per treballar casos de bullying.
Juguem amb l'expressió corporal Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


A partir d’aquests jocs el que es pretén és que el participant entengui l’expressió corporal com una activitat lúdica. Un joc de paraules, de sensacions, d’imaginacions, de creativitat, de sentiments, d’emocions, de somnis, de consciència del propi cos. A més, es vol que l’alumne/a descobreixi i visqui la màgia de les arts escèniques, tant en l’àmbit personal com en el grupal.
Tu ets el sol Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Reflexió al voltant de la discapacitat a través de la música
Ens coneixem? Mitjans
Grans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



En què ens assemblem? Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Dinàmica per reflexionar sobre les diferències i semblances entre els membres d’un grup.
Construint màquines Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

per treballar la cooperació entre els membres del grup.
Ordenem-nos! Grans

Grans (12-15)



1
Targeta de visita Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
Paradoxical World Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Estratègies originals per a infants amb dificultats per contenir la seva conducta.
Treballem amb xifres Mitjans
Grans
Joves

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Dinàmica per treballar conductes amb infants amb TDAH. Es fa una graella per a cada infant que en tingui la necessitat. Podrà ser de la setmana o d’un dia en concret. Caldrà fer-la de doble entrada, una per als dies de la setmana i l’altra per a la conducta o acció que esperem faci l’infant.
La catifa amiga Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per conèixer millor els companys i a un mateix.
Cridats a madurar Grans

Grans (12-15)



Adaptació d’una activitat per analitzar com van madurant els joves dels nostres grups a partir de preguntes que poden sorgir dels canvis que estan vivint.
Una flor per a... Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

El museu dels autòmats Mitjans
Grans
Joves

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Es crea un museu d’estàtues que reaccionen a una indicació donada (autòmats).
Reflexió amb elements Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Ens servirem d’elements elaborats per nosaltres mateixos per poder expressar opinions i sentiments.
Som part d'un grup Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Crea i destrueix! Mitjans
Grans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Es tracta de crear una petita figura de plastilina, però que després sense que els infants ho sàpiguen abans, la figura serà trepitjada i aixafada. Serà important treballar com els infants reaccionen davant la destrucció de la seva figura.
Reunió a l'escala Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Vigila! Accident! Dinàmiques
Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
La diana Dinàmiques
Mitjans
Grans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Coneixem l'epilèpsia Dinàmiques
Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Dinàmica per treballar i conèixer l'epilèpsia. ës una activitat que podem fer tant si tenim infants dins del grup amb aquesta malaltia com si no.
Veritats i mentides Dinàmiques
Grans
Mitjans

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Es fan quatre o cinc grups. El monitor entregarà un sobre a cada grup amb targetes amb diferents enunciats. Hi ha enunciats verdaders i d'altres falsos sobre el tractament de ferides lleus. L'objectiu és que cada grup ha de ser capaç d'identificar les targetes verdaderes i seguidament ordenar-les en funció de com tractaria una ferida lleu.
Som un grup ple de talents Mitjans
Grans
Cooperatius
Interior

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Adolescents i teatre Cooperatius
Interior
Narració – expressió
Exterior
Grans
Joves
Joves
Grans


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Representació teatral/sistèmica i reflexió dels diferents conflictes que viuen els adolescents. Es tracta de poder donar una mirada diferent a la pròpia visió de la situació conflictiva.
El trànsit Jocs curts
Cooperatius
Grans
Joves
Mitjans
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

L'activitat proposada és una dinàmica on es pretén que a partir d'una activitat lúdica els joves reflexionin sobre diferents aspectes de la comunicació.
I tu, com la imagines? Interior
Narració – expressió
Dinàmiques
Monitors/es
Joves
Grans
Mitjans
Petits






L'activitat és apta per a totes les edats. (Però cal tenir present que la concepció sobre la mort és diferent segons l'edat).
1
Tots no! Competitius
Jocs curts
Exterior
Esportius
Petits
Mitjans
Grans
Joves






Joc de velocitat i reacció
Ens ordenem... Interior
Cooperatius
Jocs curts
Mitjans
Grans
Grans
Mitjans
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



1
Micro arquitectures imaginàries Cooperatius
Coneixença
Interior
Grans
Mitjans
Mitjans
Grans


Grans (12-15)



De 10 a 14 anys.
1
El Seiva Jocs
Exterior
Interior
Jocs curts
Mitjans
Grans






A partir de 6 anys.
1
Joc dels mariscals Competitius
Cooperatius
Interior
Exterior
Narració – expressió
Grans
Mitjans
Mitjans
Joves
Grans


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
REVISTA ESTRIS NÚMERO 224
El número 224 de l’Estris se centrarà en el quotidià a les acti...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC