EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
La catifa amiga
Introducció

El grup es col•loca en cercle. Enmig del cercle hi haurà la ‘catifa’.

Desenvolupament

Comença el monitor, que seu a un costat de la catifa i tria algú del grup perquè segui davant d’ell. Un cop assegut, el monitor dirà a l’infant alguna cosa que li agradi d’ell, o bé li farà un gest d’estima (un petó, una carícia a la galta).
L’infant que ha estat triat es quedarà a la catifa, mentre que el monitor s’incorporarà al grup que fa el cercle. I el joc torna a començar. Acaba quan tothom ha passat per la catifa.

Avaluació

És un joc que al principi cohibeix una mica, però després agrada als infants, ja que hi troben un moment per poder dir als altres què pensen d’ells i també per poder saber què pensen els altres d’un mateix.
catifa
Comparteix
catifa

Descripció
Dinàmica per conèixer millor els companys i a un mateix.

Objectius

  • Reforçar positivament.
  • Desinhibir i cohesionar el grup.
  • Fer conscient l’infant de les seves dificultats i virtuts.
  • Sentir un clima de comunicació afectiva.

Nombre de participants
Màxim 20, quants més n'hi hagi, més trigarem a acabar

Espai
Interior / exterior

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Grans, Joves, Monitors/es

Temàtica
Psicología

Durada
10-20 minuts (depenent del nombre de participants)

Material necessari
Catifa o tovallola o full de diari

Autor
Sònia Castillejo i Granero

Recurs aportat
Recurs publicat a la Revista Estris núm. 189

Paraules relacionades
virtuts amagades catifa amiga

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC