EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
08 de Desembre de 2019
Ordenem-nos!

Introducció

 

El monitor o monitora intentarà amb aquesta dinàmica, sensibilitzar els infants vers la diferència i evitar situacions de rebuig o d'aïllament social cap a ells.

 

Desenvolupament

 

Tots els participants estan drets i posats en rotllana i se’ls demana que s’ordenin per:
 

 

  • alçada
     
  • data de naixement
     
  • número de sabates
     
  • inicial del nom
     
  • grau d’intel·ligència
     

 

Es fa una reflexió sobre la tendència a classificar les persones en funció de determinades característiques i s’alerta que això pot ser negatiu perquè fa perdre de vista la persona en la seva totalitat. També es posen de manifest els diferents tipus d’intel·ligència i la tendència a sobrevalorar-ne un per damunt dels altres.

Es reflexiona sobre el fet que classificar estigmatitza, que el grau d’intel·ligència no és una classificació de persones, sinó d’un estat de salut i cal destacar que les persones no s’han de reduir a una característica, etc.



Avaluació
 

Els monitors poden fer una avaluació final de tot plegat i els participants poden explicar com s’han sentit.

ordenar
Comparteix
ordenar2

Descripció

Sovint, quan un infant amb discapacitat intel·lectual entra a formar part d’un grup, la tendència de la resta de membres és relacionar-s’hi segons la característica que defineix la seva discapacitat.

Aquesta dinàmica pretén ajudar a veure i reflexionar entorn de la tendència a etiquetar aquests infants dins d’una classificació i sensibilitzar els companys per evitar situacions de rebuig o aïllament social cap a ells.

Objectius

  • Sensibilitzar sobre la diversitat.
  • Experimentar el que un pot sentir quan se’l situa dins d’un grup tenint en compte una única característica.
  • Reflexionar sobre els riscs de les classificacions.

Nombre de participants
Entre 10 i 15 participants

Espai
Interior / exterior

Edats
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Grans

Temàtica
Inclusió

Durada
20 minuts

Material necessari

No és necessai cap material específic

Autor
Raquel Dolado i Murillo

Recurs aportat
<p>Recurs publicat a la revista Estris n&uacute;m. 187</p>

Paraules relacionades
<p>relacionar-se etiquetes ordenar</p>

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC