EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Quants mapes del món coneixes?

Desenvolupament

 

Es mostren els mapes al grup d’infants de manera ordenada i alguns per parelles. És important no només analitzar els mapes, sinó també les estadístiques i els quadres dels països que més intervenen i els que menys.

 

Suggeriments


Mapa 1: per començar amb un material que tothom coneix.

 

Mapa 2: per captar el funcionament dels mapes, que modifiquen l'àrea territorial depenent del tema del qual tracten.

Identificar conjuntament quins països tenen més població, per detectar que s'està entenent el funcionament.

 

Mapes 3 i 4: Com es complementen aquests dos mapes? Identifiquem actors i zones. Es queda la fruita als països que la produeixen? I què deuen menjar els països productors?

 

Mapes 5 i 6: Com es complementen aquests dos mapes? Identifiquem actors i zones. Es queden les joguines als països on són produïdes? Llavors, per què es produeixen a l’Àsia i no on es compraran?

 

Mapes 7 i 8: Comparar. Són els països més rics aquells que més consumeixen? I són els mateixos països més rics que els que hem vist que produïen? Com s'entén això?

 

Mapes 9 i 10: Comparar. En quin dels dos mapes hi ha més deute? A quins països afecta? Però, si són productors i els països rics els compren els productes, com és que estan endeutats? Com és que cada cop hi ha més deute si també hi ha més ajut internacional?

 

Avaluació

 

Com ens hem sentit a mesura que han anat apareixent els mapes? Com avaluaríem el sistema internacional de comerç? A qui atorgaríem responsabilitats?

 

                                                      

Sense títol
Comparteix
Sense títol

Descripció

Joc de reflexió que pretén introduir el concepte d’educació per al desenvolupament tot posant sobre la taula les desigualtats econòmiques del nostre planeta.

Objectius
● Adquirir una visió mundial i globalitzada sobre el comerç i el consum.

● Identificar quins territoris intervenen en cada esglaó de l'escala productiva: qui produeix i qui consumeix.

● Identificar on es troba la riquesa natural, la productiva i l'econòmica.

● Identificar externalitats del sistema: qui les pateix?

Nombre de participants
Entre 10 i 20

Espai
Adequat per a la projecció/exposició dels mapes.

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Grans, Joves

Temàtica
Educació per al desenvolupament

Durada
1h -1h 30 min

Material necessari
Mapes del món en PDF (oferir visualment al conjunt del grup: en pòsters a les parets, projectats o en transparència). www.worldmapper.org

Autor
Roger Luna i Castillo

Recurs aportat
Fitxa publicada a la revista Estris núm. 169

Paraules relacionades
mapes conèixer educació per al desenvolupament

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC