EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Reunió a l'escala

 

 

Introducció
Plantejarem que el grup d’infants o joves són veïns de la mateixa escala, i avui és dia de la tradicional reunió de la comunitat. A l’ordre del dia hi ha diversos punts importants en els quals haurem de prendre una decisió per consens o, en cas contrari, per votació.

 

 

Abans de dir els punts és important establir els rols de cada infant o jove en la reunió. Així doncs, assignarem a una persona el rol de president de torn de l’escala. El seu paper serà més conciliador, intentant moderar les diferents opinions i també conduïnt la conversa.

També hi haurà la figura del secretari, que donarà suport al president i tractarà de recolzar les seves aportacions. La resta seran veïns propietaris a l’escala, però no hi seran aquells que viuen en lloguer, sobre els quals caldrà prendre les principals decisions.


Desenvolupament

Amb els papers distribuïts, caldrà posar sobre la taula diferents situacions complexes sobre les quals decidir. Alguns exemples:

- El veí del quart no paga el lloguer fa tres mesos. Hi viu una mare soltera amb un nadó de sis mesos i un altre fill de tres anys. S’ha quedat a l’atur i només disposa d’un ajut que li permet comprar el menjar i pagar les factures, però no pot arribar al lloguer. El llogater vol consultar als veïns abans de prendre una decisió de forma individual.

- La veïna del cinquè ha demanat que es posi ascensor a l’escala. Fa 50 anys que hi viu i, amb 78 anys, per motius de salut cada cop li és més difícil pujar fins al seu pis. La resta de veïns són joves i no tenen problema amb pujar a peu i prefereixen estalviar-se les despeses de l’ascensor.


Avaluació


Com aquests dos exemples podem plantejar-ne més i fer que el grup iniciï un debat, opini i arribi a una decisió final. El més important és que es respectin les opinions i que pugui prevaldre el consens davant la votació.

escala
Comparteix
escala

Descripció

Simulació d’una reunió d’escala amb temes a decidir.

Objectius

  • Aprendre a debatre sobre temes complexos de forma respectuosa.
  • Valorar les opinions dels altres.
  • Veure el consens com la millor solució.

Nombre de participants
Tants com es vulguin

Espai
Indiferent, posats en cercle com a les reunions d'escala.

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Grans, Joves

Temàtica
Valors

Durada
1 hora

Material necessari

  • Temes del dia
  • Papers amb els rols

Autor
Xavi Villalvilla

Recurs aportat
<p>Recurs extret de la Revista Estris n&uacute;m. 194</p>

Paraules relacionades
<p>escala, debat, reuni&oacute;</p>

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC