EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Som part d'un grup
Introducció


Aquesta sessió ha de servir per veure com es troben els joves entre els seus iguals. Saben que formen part de diferents grups, però en tots els casos han de pensar en la importància del seu jo entre els altres. Per això caldrà explicar que aquell dia “toca reflexionar i parlar”.


Desenvolupament

Si estem en un lloc a l’aire lliure deixem que passegin i triïn una pedra que els agradi, i si no en trobem, en portem nosaltres i que triïn entre aquestes.

Ens asseiem en cercle i col•loquem la pedra triada davant nostre. Comentem què és allò que ens fa diferents als altres, les nostres peculiaritats.

A continuació col•loquem les pedres juntes en forma de quadrat o cercle i comentem de quin grup formem part (esports, teatre, classe...) i quines coses bones i dolentes hi veiem. Estaria bé que també parlessin del grup del centre on som.
Finalment reflexionem si el grup ens permet ser nosaltres mateixos, i si en tots els grups dels que formem part actuem de la mateixa manera.


Avaluació


Aquesta activitat serveix “per parlar” i que expliquin com es troben. Si hi ha confiança dintre del grup sortirà bé; el monitor/a ha de saber guiar les intervencions i fer-los veure la importància que té formar part d’un grup, però sempre i quan es respecti la seva pròpia identitat.
bosc
Comparteix
bosc2

Descripció
Activitat de reflexió i de compartir vida; els joves es busquen per trets comuns: equips d’esport, companys de classe, del cau; és hora de posar en comú la seva vivència.

Objectius

  • Descobrir la importància de formar part d’un grup.
  • Saber compartir experiències entre iguals.
  • Veure avantatges i inconvenients de formar part d’un grup.
  • Ser conscients de la pròpia individualitat en el grup.

Nombre de participants
Fins un màxim de 25 participants

Espai
Interior / exterior

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Grans, Joves

Temàtica
Psicología

Durada
Deèn del nombre de participants

Material necessari

  • Pedres

Autor
Jordi Ramírez i Marquès

Recurs aportat
Recurs extret de la Revista Estris núm. 195

Paraules relacionades
grup compartir dinàmica 

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC