EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Targeta de visita
Introducció
És interessant que els grups es coneguin prèviament. Caldrà comentar que les coses que escrivim al full són personals i que la resta de la gent les veurà.
Desenvolupament
Seiem en rotllana. En el centre del full, escrivim el nostre nom. A la part superior, dos adjectius positius i, al costat, dos de negatius que et defineixin. Sota el nom: una cosa que creus que per als altres és poc coneguda de tu, però que penses que descriu com ets com a persona. Ex.: sóc bomber voluntari, col·lecciono aspiradores, adoro les pel·lícules d?en Kurosawa... Darrere el full escrivim el nostre nom i dues columnes positiu/negatiu. Passem una a una les targetes pel darrere, afegim dos adjectius positius i dos negatius dels altres. No hem de veure el que cadascú opina d?un mateix, per no influenciar en el que pensem. Acabat això, posem les targetes de visita al terra i la gent passa al voltant mirant com es descriu cadascú a si mateix, intentant aprendre el que hi diu. El dinamitzador en tria una. Preguntem coses sobre el que hi ha escrit i només es pot respondre sí o no. Es faran un màxim de cinc preguntes i, després, es dirà el nom.
Avaluació
Llegim: I VOSALTRES, QUI DIEU QUE SÓC, JO? Mt 16,15; Mc 8,29; Lc 9,20.
Quina resposta esperava Jesús? Ell es veia com el veien els altres? Era qui esperaven que fos? Què li respondries tu? Agafem la nostra targeta i mirem el que pensen els altres de nosaltres. El dinamitzador caldrà que faci la reflexió sobre els objectius de l?activitat.
visita
Comparteix
visita2

Descripció
La targeta de visita de la nostra personalitat

Objectius
Reflexionar sobre quins són els teus aspectes positius i negatius.
Ser conscient que la imatge que dones potser no correspon a com ets realment.
Donar-se temps per conèixer-se a un mateix.
Valorar quines són les parts de la teva personalitat que més defineixen la teva individualitat.
Comparar quins suggeriments ens ofereixen els Evangelis davant d?una situació similar.

Nombre de participants
Entre 5 i 10 participants

Espai
Interior

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Grans, Joves, Monitors/es

Temàtica
Transcendent

Durada
Entre 20 i 30 minuts

Material necessari
Paper
Llapis
Música tranquila

 

Autor
Sergi Paramès i Nieto

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 187

Paraules relacionades
conèixer alñtres targeta visita

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC