EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
16 de Gener de 2019
| Ja som 11235
Joves
Títol Tipus recurs Franja d'edat Descripció
Ruta mariana Joves
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Aquesta activitat està pensada per dur-la a terme al llarg d'una ruta o excursió que es pot dedicar a la Mare de Déu, el que es coneix com a Ruta Mariana. Quan anem d'excursió amb els infants i joves, podem aprofitar per visitar una ermita propera i dedicar l?excursió a la Mare de Déu.
Quants mapes del món coneixes? Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Joc de reflexió que pretén introduir el concepte d’educació per al desenvolupament tot posant sobre la taula les desigualtats econòmiques del nostre planeta.
Petjada ecològica Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Activitat de conscienciació mediambiental que consisteix a calcular la nostra petjada ecològica.
Tenir i no tenir Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Activitat per reflexionar sobre l’exclusió per manca de recursos.
Apretant el pas Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Debat al voltant de "Pol petit" Joves


Joves (16-18)


Un viatge per la història de la música Grans
Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Fer un viatge amb experiències musicals a partir d’una narració i posterior reflexió amb petits coneixements sobre la història i evolució de la música i ambientar-ho amb peces musicals a cada moment o època. Simplement és una pauta de la vostra dinàmica de l'evolució de la música.
Pintem mandales! Petits
Mitjans
Grans
Joves
Tallers
Petits
Mitjans
Joves
Grans
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Com dirigim? Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Pretenem analitzar quins efectes produeixen els estils educatius clàssics en els grups de joves o monitors.
Tantes persones, tantes cadires? Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
Trobada 3x2 Grans
Joves
Monitors/es
Famílies


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
L’objectiu de la dinàmica és oferir un espai a les persones que inicien una experiència en grup (curs, estada, colònia, treball, feina, etc.) per establir les primeres sinergies que obriran vies perquè el grup evolucioni cap a la cohesió.
El treball en equip Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

La barca Joves
Monitors/es
Famílies


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
A partir d’una situació imaginària, alguns personatges hauran d’arribar a un acord o, si més no, trobar una solució davant el conflicte que els presentem.
Abraça'm fort Petits
Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per treballar la confiança entre les persones d’un grup. És una activitat de contacte progressiu, d’acostament a través de diferents consignes, entre els membres del grup, que ajudarà a la cohesió de l’equip.
Fem la farmaciola Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Itineraris de vida Petits
Mitjans
Grans
Joves
Petits (4-8)

Grans (12-15)
Joves (16-18)


Consisteix a proposar i programar una sèrie de passejos en grup per la ciutat o poble en els quals participin tant persones grans com els infants de l’esplai o cau. Les persones grans o els infants trien el recorregut. A partir d’aquí, expliquen la història de cada lloc, els records que els vénen a la memòria, a què hi jugaven o juguen, etc.
Casa nostra Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Ser i semblar Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Juguem amb l'expressió corporal Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


A partir d’aquests jocs el que es pretén és que el participant entengui l’expressió corporal com una activitat lúdica. Un joc de paraules, de sensacions, d’imaginacions, de creativitat, de sentiments, d’emocions, de somnis, de consciència del propi cos. A més, es vol que l’alumne/a descobreixi i visqui la màgia de les arts escèniques, tant en l’àmbit personal com en el grupal.
Tu ets el sol Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Reflexió al voltant de la discapacitat a través de la música
En què ens assemblem? Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Dinàmica per reflexionar sobre les diferències i semblances entre els membres d’un grup.
Construint màquines Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

per treballar la cooperació entre els membres del grup.
El gènere per TV Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica que pretén deixar entreveure els rols de gènere existents a la nostra societat i comprovar-ne el grau d’acceptació
Targeta de visita Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
Paradoxical World Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Estratègies originals per a infants amb dificultats per contenir la seva conducta.
Treballem amb xifres Mitjans
Grans
Joves

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Dinàmica per treballar conductes amb infants amb TDAH. Es fa una graella per a cada infant que en tingui la necessitat. Podrà ser de la setmana o d’un dia en concret. Caldrà fer-la de doble entrada, una per als dies de la setmana i l’altra per a la conducta o acció que esperem faci l’infant.
La catifa amiga Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per conèixer millor els companys i a un mateix.
Una flor per a... Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Fes el teu anunci de tabac Joves


Joves (16-18)


El tabac pot provocar greus conseqüències a aquells que el consumeixen, sabem doncs que conté de veritat? Per què el consumim doncs?.
El museu dels autòmats Mitjans
Grans
Joves

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


Es crea un museu d’estàtues que reaccionen a una indicació donada (autòmats).
Reflexió amb elements Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Ens servirem d’elements elaborats per nosaltres mateixos per poder expressar opinions i sentiments.
Som part d'un grup Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Reunió a l'escala Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Vigila! Accident! Dinàmiques
Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Coneixem l'epilèpsia Dinàmiques
Grans
Joves


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Dinàmica per treballar i conèixer l'epilèpsia. ës una activitat que podem fer tant si tenim infants dins del grup amb aquesta malaltia com si no.
El món explotarà... què m'emporto? Grans jocs
Cooperatius
Competitius
Mitjans
Joves
Dinàmiques
Joves






A partir de 12 anys.
1
Adolescents i teatre Cooperatius
Interior
Narració – expressió
Exterior
Grans
Joves
Joves
Grans


Grans (12-15)
Joves (16-18)


Representació teatral/sistèmica i reflexió dels diferents conflictes que viuen els adolescents. Es tracta de poder donar una mirada diferent a la pròpia visió de la situació conflictiva.
El trànsit Jocs curts
Cooperatius
Grans
Joves
Mitjans
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

L'activitat proposada és una dinàmica on es pretén que a partir d'una activitat lúdica els joves reflexionin sobre diferents aspectes de la comunicació.
I tu, com la imagines? Interior
Narració – expressió
Dinàmiques
Monitors/es
Joves
Grans
Mitjans
Petits






L'activitat és apta per a totes les edats. (Però cal tenir present que la concepció sobre la mort és diferent segons l'edat).
1
Tots no! Competitius
Jocs curts
Exterior
Esportius
Petits
Mitjans
Grans
Joves






Joc de velocitat i reacció
Joc dels mariscals Competitius
Cooperatius
Interior
Exterior
Narració – expressió
Grans
Mitjans
Mitjans
Joves
Grans


Grans (12-15)
Joves (16-18)


1
Donem un cop de mà Joves
Cooperatius
Dinàmiques
Interior
Altres






REVISTA ESTRIS NÚMERO 224
El número 224 de l’Estris se centrarà en el quotidià a les acti...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC