EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Com dirigim?

Introducció


Escollirem tres persones del grup, cadascuna de les quals representarà un estil de direcció: autoritari, democràtic i laissez-faire. A cadascú li donarem un full amb les característiques d’un estil determinat, però el grup no ho sabrà.

 

Desenvolupament

 

Dividirem el grup en tres parts. Tindran 15 minuts per construir una casa dirigits per un líder determinat que els oferirà el material i en controlarà el temps.

 

Estil de direcció autoritari

 

  • Indica el treball etapa per etapa sense donar idea del conjunt.
  • Se situa fora del grup en posició de superioritat.
  • Es dirigeix als individus i no al grup.
  • Elogia i renya individualment, prohibeix les distraccions i adopta un to d’autoritat.

 

Estil de direcció democràtic

 

  • Indica el treball explicant-ne la finalitat i donant una idea de conjunt
  • .Anima el grup perquè s’organitzi com a tal.
  • Es dirigeix al conjunt i, de manera molt puntual, a una persona individual
  • .Afavoreix l’espontaneïtat i la interacció.No sanciona les distraccions individuals.

 

Estil de direcció "Laissez-faire"


  • Diu el que s’ha de fer indicant-ne la finalitat i el temps.
  • No mostra gaire interès pel resultat esperant que el grup resolgui els problemes per ell mateix.
  • Deixa que tot succeeixi de manera passiva i sense intervenir.

 

Avaluació


Quan hagin acabat tots els membres votaran de l’1 al 10 cadascuna de les cases que hauran sortit. Algunes preguntes per a l’avaluació podrien ser les següents: quina ha estat la millor casa? Qui ha acabat abans? Com s’ha sentit el grup amb el seu líder? Com s’ha sentit cada líder amb el grup?

 

Es tracta de poder discutir i valorar quins aspectes positius i negatius tenen cadascun dels estils de direcció, sense caure en el simplisme que l’estil democràtic és el millor sempre, sinó que primer cal observar el grup i, en funció d’això, adaptar el nostre estil d’intervenció.

dirigim
Comparteix
dirigim2

Descripció
Pretenem analitzar quins efectes produeixen els estils educatius clàssics en els grups de joves o monitors.

Objectius

  • Analitzar els efectes dels tres estils educatius i/o d’intervenció clàssics (autoritari, democràtic i laissez-faire) en funció dels grups de treball.
  • Aprendre a adaptar l’estil d’intervenció en funció del moment del grup i l’equip.

Nombre de participants
A partir de 10 participants

Espai
Interior

Edats
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Joves, Monitors/es

Temàtica
Lideratge Equip

Durada
De 30 a 45 minuts

Material necessari

  • Cartolines
  • Tisores
  • Cola
  • Regles
  • Llapis
  • Colors
  • Gomes d’esborrar

Autor
Daniel Cañero i Pérez

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 178

Paraules relacionades
dirigir equip autoritari democràtic laissez faire

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC