EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
Debat al voltant de "Pol petit"

Desenvolupament


Escoltar la cançó d’en Pol Petit. Podem fer-ho a través d’una reproducció amb CD o si algú domina la guitarra, a través de la interpretació d’aquesta. Entregar a cada participant un full amb la cançó. Cantar-la i aprendre-la.

La lletra és la següent:

 

POL PETIT (N’GAI N’GAI)

[Do][Fa]
[Do][Fa]

[Do]Dies fets d'angoixa
[Fa]carrers plens de [Do]por
[Fa]gent sense espe[Do]rança
[Rem]ciutats sense [Sol]cor

[Do]nens petits que creixen
[Mi]amb el cor gla[Lam]çat
[Fa]son joguines
[Sol]que els grans hem tren[Do]cat

Ei [Fa]Pol petit a[Sol]gafa la gui[Do]tarra cada [Lam]nit
surt [Fa]al carrer i [Sol]canta una can[Do]çó
Canta ben fort i digues la veritat sense cap por
Ei Pol petit també cantaré jo.

Et diran que les guitarres
et diran que les cançons
son només per divertir-te
i que no has de buscar raons

Però no deixis que t'enganyin
qui diu això no et vol bé
cal que surtis
a cantar al carrer

Ei Pol petit …
Ei Pol petit …
Ei Pol petit també cantaré jo.

Pol [Fa]petit[Sol], Pol pe[Do]tit…[Lam]
Ei Pol petit també cantaré jo.

Pol petit. Barres i Birres (1992) Jordi Bastard

 

 

Un cop cantada demanarem als participants què explica la lletra. Extraurem l’informació més objectiva possible

Després individualment reflexionaran al llarg de 6 minuts sobre el sentit de la lletra anotant en un full aquelles idees que se’ls hagi acudit.

Posteriorment, fent grups de 4/5 persones, comentaran durant 6 minuts les idees que han recollit, intentant extreure conclusions més àmplies i oferint matisos.

Exposarem al gran grup aquelles idees o punts de vista per grups, respectant-ne les explicacions.

En aquest punt els monitors/es hauran de guiar un debat on cada participant pugi expressar-se lliurement a partir de les idees que han sortit.

Poden incitar-los preguntant:

  • Per què creieu que els infants tenen el seu temps lliure tant ocupat? Quin és el motiu?
  • Penseu que molt adults projecten les seves pròpies expectatives sobre els fills/es? Per què? Què volen aconseguir?

 

O també utilitzar el recurs de copsar algunes de les idees expressades per el grups i pregunta’ls-hi. Per què creieu això que heu dit ....?

Una bona idea seria que algun participant realitzi la tasca de secretariat. Consistirà en anar anotant en un full totes aquelles idees que resultin interessants. Per tancar el debat, aquesta persona exposa totes les idees que han sortit. Això servirà per a que tothom tingui consciència de totes les aportacions que s’han fet i millori la satisfacció general.

 

Avaluació


En aquesta activitat avaluarem el grau de participació i sobretot l’ús correcte de les competències necessàries per a realitzar un debat.

Veurem si hem assolit els objectius plantejats en l’activitat

 

 

És ideal per a joves que tinguin perspectiva d'arribar a ser monitors/es.

polpetit
Comparteix
polpetit2

Descripció

A partir de la cançó Pol Petit reflexionar al voltant de la paradigmàtica situació que viuen avui en dia els infants de la nostra societat que ocupen el seu temps lliure amb infinitat d’activitats extraescolars.

Objectius

  • Reflexionar al voltant de la situació dels infants davant de les expectatives dels adults
  • Oferir nous models de com han de viure els infants el seu temps lliure
  • Proposar idees que permetin l’adquisició de noves perspectives davant d’aquesta situació relacional
  • Treballar les competències bàsiques per a poder desenvolupar un debat constructiu

Nombre de participants
Entre 20 i 25 participants

Espai
Interior

Edats
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Joves

Temàtica
Equip Estratègia Orientación

Durada
1 hora

Material necessari

  • Radio CD o guitarra
  • Folis
  • Bbolígrafs

Autor
Gerard Domingo i Blanch

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 176

Paraules relacionades
pol petit cançó debat

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC