EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
06 de Desembre de 2019
El treball en equip

Introducció

 

Tots sabem que el voluntariat és complex perquè parteix d’individus i motivacions molt diversos. Malgrat que el procés dels voluntaris i dels monitors i monitores passa per diferents moments motivacionals i d’adhesió, cal saber-los transmetre que l’entitat a la qual estan vinculats els pot oferir diferents oportunitats, moltes de les quals estan relacionades amb el creixement personal, però també professional.

Tots sabem que ser voluntari d’un equip de monitors comporta diferents capacitats i habilitats, però una de les més importants i potser un dels pilars és saber treballar en equip. Aquest és un procés llarg i feixuc, al qual sovint cal destinar molt temps.

La dinàmica proposada pretén fer veure a l’equip la importància de saber prendre decisions en equip, però sobretot la riquesa que això genera al grup, especialment a l’individu que hi participa.

 

Desenvolupament

  • El dinamitzador reparteix a cada un dels participants un full amb un cas i/o conflicte (tots tenen el mateix cas). Els deixen 5 o 10 minuts perquè individualment cada un dels participants hi busqui una solució i en valori les possibles conseqüències.

  • Es posen en comú cada una de les opinions i es discuteix.

  • De nou el dinamitzador reparteix un cas i/o conflicte, però aquest cop demana que es facin grups de 5 o 6 persones, per tal de trobar-hi una solució i valorar-ne les possibles conseqüències. Es deixa un temps, fins que més o menys els equips s’han posat d’acord.

  • El darrer pas serà fer-ne una posada en comú i debatre’n les diferents solucions.

 

Avaluació

 

La dinàmica s’acabarà demanant als participants que valorin els dos processos i fent una reflexió sobre els riscos i oportunitats que ens ofereixen el treball individual i en grup.

treballequip
Comparteix
treballequip2

Descripció
Dinàmica enfocada a un equip de voluntaris, per tal d’analitzar i adonar-se de les complexitats del treball en grup, però sobretot per viure i constatar que molts cops cal saber destinar temps a les decisions preses per l’equip. Viure en la pròpia pell i comprovar que les decisions comunes són més enriquidores.

Objectius

  • Ser conscients de les complexitats del treball en grup.
  • Identificar les riqueses del treball en grup.

Nombre de participants
Entre 10 i 30 participants

Espai
Interior /exterior

Edats
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Joves, Monitors/es

Temàtica
Equip

Durada
30 - 45 minuts

Material necessari

  • Papers
  • Bolígrafs

Autor
Gina Calaf i Bracons

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 180

Paraules relacionades
sol companyia treball equip

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC