EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
La diana

Introducció
Es projecta la imatge d'una diana i els participants fan una filera, un darrere de l'altre agafant-se per les espatlles. Tots els membres del grup aniran amb els ulls tapats excepte l'últim. La primera persona de la filera portarà a la mà una pilota de ping-pong amb adhesiu per una banda.

Desenvolupament
La persona que no té els ulls tapats ha de dirigir la resta del grup que porta la pilota de ping-pong i fer que l'enganxi a la diana que s'ha projectat.

La persona que dirigeix no pot parlar i ha de dirigir el grup donant copets a l'espatlla del de davant; aquest oferar amb el del seu davant i així fins arribar a la primera persona de la fila.

El codi dels copets serà el següent:

  • Un copet a la dreta per girar a la dreta.
  • Un copet a l'esquerra per girar a l'esquerra.
  • Copets simultanis a dreta i esquerra per anar recte.
  • Copets al cap per indicar que cal enganxar la pilota.

Es col·loquen d'esquena a la diana projectada i comencen a caminar seguint les indicacions de la persona que dirigeix.

Per dificultar la tasca, poden haver-hi pbservadors que vagin cridant, per exemple, "no podreu", "no podreu"... 
 

Avaluació
El/la monitor/a preguntarpa als participants si han aconseguit l'objectiu. Què els ha ajudat, què no, com s'han sentit i què han après.

Cal que el/la monitor/a orienti cap a la reflexió i ajudi a destacar la importància del treball en equip. 

La diana
Comparteix
La diana

Descripció

Dinàmica per fomentar el treball en equip.

Objectius

  • Potenciar la cooperació i la participació conjunta.
  • Fomentar la cohesió de grup.
  • Treballar la capacitat de lideratge.

Nombre de participants
10-15 persones

Espai
Sala amplia

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Dinàmiques, Mitjans, Grans

Temàtica

Durada
10 minuts

Material necessari

Mocadors, cinta adhesiva, una piliota de ping-pong, ordinador, projector i imatge d'una diana.

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC