EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
18 de Juliol de 2019
Crea i destrueix!

Introducció

Cada participant haurà de fer de manera individual una petita figura de plastilina. Aquesta primera part de la dinàmica pretén ser més creativa. És important no dir què farem després amb aquella figura, de manera que cada infant pugui crear sense saber què passarà després.


Desenvolupament


Un cop estiguin fetes les figures, caldrà col•locar-les sobre un tros, de paper de cel•lofana. Aquest serà el moment per aprofitar i mirar què ha creat cadascú i fer una petita observació. Posteriorment posarem un altre paper de cel•lofana a sobre de manera que les figures quedin tapades.

El següent pas és que el dinamitzador aixafi totes les figures saltant-hi a sobre. L’objectiu és que totes les figures quedin com més aixafades millor, i que acabi quedant tot ben pla. Cal que es visualitzi bé el fet que s’han aixafat totes les figures, i a més que qui les ha aixafat s’ho ha passat bé fent-ho.


Avaluació


Mentre es van aixafant les figures serà interessant veure la reacció de cada infant. A partir d’aquí serà interessant preguntar a cada infant com ha viscut el que ha passat i què farà a partir d’ara. L’infant es pot enfadar o bé entristir-se. L’objectiu d’aquesta dinàmica és entendre que pot haver-hi una altra sortida.

Sovint hi ha persones que poden destrossar allò que tu has creat, però que cal sobreposar-se i tirar endavant. I que d’allò destruït, se’n pot fer quelcom. En el procés d’aixafar s’han ajuntat totes les figures, i s’han creat uns colors i unes formes amb les quals potser podem fer-ne alguna altra creació. Dependrà de nosaltres que ens enfonsem o que ens sobreposem i tirem endavant amb allò aixafat, i que en sortim per tant més reforçats.

crea
Comparteix
crea

Descripció
Es tracta de crear una petita figura de plastilina, però que després sense que els infants ho sàpiguen abans, la figura serà trepitjada i aixafada. Serà important treballar com els infants reaccionen davant la destrucció de la seva figura.

Objectius

  • Millorar la psicomotricitat fina a partir de la creació de figures de plastilina.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Saber reaccionar davant la destrucció d’un objecte estimat.
  • Treballar la capacitat de superació.

Nombre de participants
A partir de 4 participants

Espai
Interior / exterior

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans

Temàtica
Art i manualitats / arts plàstiques Psicología

Durada
1 hora

Material necessari

  • Plastilina
  • Paper de cel•lofana de colors

Autor
Noe Bofarull Balanyà

Recurs aportat
Recurs extret de la Revista Estris núm. 195

Paraules relacionades
expressió plàstica valors superació resiliència

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC