EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
El museu dels autòmats
Introducció

El monitor demana que es facin parelles i demana que un col•loqui el cos de l’altre en una posició determinada. Les estàtues formaran un museu. Els escultors es convertiran en visitants, abans, però, cada escultor haurà de deixar al terra, al davant del company, un tros de paper en el qual hi ha escrita una indicació determinada (Per exemple: “Canta’m una cançó”; Digue’m guapo/a”; “Fes-me un petó a la galta esquerra”; “Toca’m el nas”, etc.).

Aquesta indicació estarà adreçada als visitants posteriors. Abans de marxar, els escultors diran a les escultures com han de reaccionar. Per exemple, “Quan et cantin una cançó, posa’t a ballar”; “Quan et diguin guapo/a, posa cara de fàstic”, etc.


Desenvolupament

En el moment que el monitor veu que totes les estàtues estan a punt crida “Museu!” i tots els escultors es converteixen en els visitants del museu que interactuen amb les estàtues.


Avaluació

Un cop cada escultor ha visitat totes les estàtues dels altres, el monitor demana que cada parella es canviï el rol i adverteix que no es poden repetir ni les figures, ni les indicacions, ni les reaccions de les estàtues.

Advertiments:

1) Amb el grup d’adolescents és recomanable que els monitors recordin que les postures han de ser sempre respectuoses. És una bona oportunitat per a treballar aspectes com el respecte i l’empatia.

2) Si l’activitat es repeteix, es recomana canviar les parelles un cop els dos membres hagin exercit els dos rols.

3) Amb els més petits o en grups poc avesats a aquesta mena d’activitats es poden proposar tipus de figures (animals, personatges històrics, personatges de cinema...).

autòmat
Comparteix
autòmat2

Descripció
Es crea un museu d’estàtues que reaccionen a una indicació donada (autòmats).

Objectius

  • Prendre consciència de les possibilitats expressives del cos humà.
  • Respectar els companys (el seu cos, les seves idees...).
  • Assumir diferents rols.
  • Viure la creativitat de forma lúdica.

Nombre de participants
Mínim 10 participants a partir de 8 anys.

Espai
Interior, sala relativament àmplia i, a poder ser, diàfana.

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans, Joves

Temàtica
Expressió corporal

Durada
15 minuts

Autor
Xavier Serrat i Brustenga

Recurs aportat
Recurs extret de la Revista Estris núm. 195

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC