EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL

12 de Desembre de 2019
Ens coneixem?

Introducció


La següent dinàmica pretén que els infants es facin conscients de quin concepte tenen d’ells mateixos, que puguin obtenir més informació sobre les seves destreses i, finalment, que reflexionin sobre la modificació d’aquest concepte inicial.

 

Desenvolupament

 

1. Qüestionar el concepte clàssic d’intel·ligència (intel·ligent només és aquell/a qui treu bones notes?) i presentar-ne altres propostes (vegeu Howard Gardner, 1995): lingüística, espacial, cinètica, musical, logicomatemàtica, intrapersonal, interpersonal, natural i existencial.

2. Per grups, els infants hauran de decorar una cartolina per a cada tipus d’intel·ligència i penjar-la a la paret.

 

3. Posar el seu nom en nou post-it diferents, i que n’enganxin un a cada cartolina que representi el tipus d’intel·ligència que creuen que tenen.

 

4. Proposar una segona subdinàmica: “A la recerca de la intel·ligència humana”. Cada nen/a tindrà un paper amb un seguit d'ítems com els següents (cada un fa referència a un tipus d’intel·ligència diferent): Busca algú que pugui...

 

· Recitar un vers.

· Dibuixar un gos en 5 segons.

· Conèixer 5 tipus de bolets diferents.

· Etc.

 

I haurà de buscar, entre els companys, una persona diferent que compleixi cada un dels ítems.

 

5. Revisar les cartolines de la paret i posar més post-it, treure’n, o canviar-los de lloc...

 

Avaluació

 

Caldrà tancar la dinàmica amb una reflexió grupal: Com us heu sentit? Teniu més habilitats de les que pensàveu?, etc.

ensconeixem
Comparteix
ensconeixem2

Descripció

Aquesta proposta inclou dues dinàmiques que es complementen i serveix per treballar l'autoconcepte i l'autoestima dels nens/es.

Objectius

  • Millorar l’autoconeixement.
  • Millorar la coneixença entre els infants.
  • Ser crítics amb el concepte clàssic d’intel·ligència (entesa en termes purament acadèmics).
  • Conèixer l’existència de diferents tipus d’intel·ligència.
  • Adonar-se que cada persona pot tenir destreses diferents.
  • Millorar l’autoestima.

Nombre de participants
Tants com es vulguin

Espai
Interior

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans

Temàtica
Inclusió

Durada
1 hora

Material necessari

  • Cartolines
  • Retoladors
  • Post-it

Autor
Lioba Vilarasau i Clotet

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 186

Paraules relacionades
intel·ligència explorar autoestima

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC