EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Fem la farmaciola

Introducció


El monitor repartirà una targeta a cada infant en la qual cada un haurà d’escriure un element que podem trobar en la farmaciola. També els demanarà que siguin originals i ràpids, ja que quan acabin d’escriure li hauran de tornar i, en cas de repetir-se, s’haurà de reiniciar el procés i buscar un nou element.

 

Desenvolupament

 

Un cop els infants saben quin element han escrit en la targeta, el monitor els demana que formin una cadena, un al costat de l’altre, en què hauran d’ordenar per ordre alfabètic els elements de la farmaciola. Una de les consignes bàsiques d’aquesta dinàmica és que els infants no poden escriure ni parlar entre ells i només poden comunicar-se entre si amb gestos i dibuixos.

 

Abans d’avaluar l’activitat, es comprovarà que la cadena que s’ha fet sigui correcta i el monitor demanarà al primer membre que digui en veu alta el seu element, i així successivament fins a l’últim.

 

Avaluació

 

És important finalitzar l’activitat amb una posada en comú que permeti visibilitzar de manera conjunta els elements que componen la farmaciola. Creiem que és convenient que el monitor responsable de l’activitat transmeti la importància de planificar el moment en què es prepara la farmaciola, perquè, en cas de fer-se servir, els infants en coneguin el contingut. Durant aquest procés d’avaluació, també s’analitzaran les dificultats que ha plantejat la dinàmica.

farmaciola
Comparteix
farmaciola2

Descripció
Dinàmica per treballar els elements que hi ha en la farmaciola.

Objectius

  • Prendre consciència dels elements que componen la farmaciola
  • Promocionar la rapidesa mental dels infants
  • Desenvolupar la capacitat d’observació
  • Prendre consciència de la importància de l’atenció per entendre’ns
  • Treballar altres canals comunicatius com la comunicació no verbal.

Nombre de participants
A partir de 10 participants

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans, Joves, Monitors/es

Temàtica
Salut i higiene

Durada
30 minuts

Material necessari

  • Targetes fetes en paper o cartolina
  • Llapis
  • Bolígrafs

Autor
Cristina Vidal

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 181

Paraules relacionades
farmaciola

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC