EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Juguem amb l'expressió corporal

Introducció


PEDRES D’AIGUA: Aquest joc de relaxació ens servirà per captar l’atenció dels participants. És interessant aconseguir un ambient relaxat i acollidor.

Farem dues rotllanes, una dins l’altra. Els components que es troben a la rotllana interior representaran que són pedres, mentre que els membres que formen la rotllana exterior aniran caminant en la mateixa direcció tot fent massatges a “les pedres” com si fossin l’aigua que flueix per damunt d’elles. Una vegada finalitzat el joc, es canviarà de rol.

 

Desenvolupament


M’EXPRESSO!: Per parelles, ens col·locarem un davant de l’altre. Enmig tindrem un tros de paper d’embalar que serà l’espai on portarem a terme el joc.

Primerament, un dels membres de la parella (A) es mourà al ritme d’una música, suau i lenta. Mentrestant, l’altre component (B) anirà recollint i plasmant al paper allò que li anirà transmetent el seu company. Ho farà amb una cera d’un sol color.

A continuació, canviarem de rols. En aquesta ocasió la música serà ràpida i forta. Les sensacions recollides es dibuixaran amb una cera d’un color diferent.

Una vegada finalitzades les dues cançons, el monitor proporcionarà ceres de diferents colors, per tal que la parella elabori una creació conjunta. Cada component haurà d’escriure un títol a la creació elaborada.

Finalment, cada parella compartirà amb la resta de companys les sensacions viscudes al llarg del joc.

 CONCLUSIÓ. EL DIARI: Finalitzarem la sessió amb tots els participants escampats per l’aula. Cada component del grup es transformarà en un full de diari que el monitor tindrà a les seves mans i que, amb l’ajuda d’una cançó, anirà movent de maneres diferents (arrugant-lo, fregant-lo per terra, estripant-lo...). Els participants seguiran aquests moviments amb el cos. S’aconsella una música suau i relaxant.

 

Avaluació

 

Quan finalitzin els tres jocs es pot parlar a nivell de grup sobre què és el que modificarien, o bé, si l’haguessin de fer ells, què és el que repetirien. A més, també es podrien compartir les emocions que han viscut al llarg de les tres hores d’activitat.

 

 

* L'espai ha de ser gran i ampli

expcorp
Comparteix
expcorp2

Descripció
A partir d’aquests jocs el que es pretén és que el participant entengui l’expressió corporal com una activitat lúdica. Un joc de paraules, de sensacions, d’imaginacions, de creativitat, de sentiments, d’emocions, de somnis, de consciència del propi cos. A més, es vol que l’alumne/a descobreixi i visqui la màgia de les arts escèniques, tant en l’àmbit personal com en el grupal.

Objectius

  • Experimentar el joc com a eina de coneixement, de progrés, de creixement personal i col·lectiu, i com un mitjà de procés creatiu i d’expressió.
  • Desenvolupar l’escolta expressiva i global.
  • Redescobrir-se un mateix, l’espai i l’altra persona.
  • Potenciar la pròpia creativitat, les emocions i les habilitats personals.
  • Desenvolupar la imaginació.
  • Fomentar el treball individual i en parella.

Nombre de participants
24 participants

Espai
Interior /exterior

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans, Joves, Monitors/es

Temàtica
Expressió corporal

Durada
3 hores

Material necessari

  • Reproductor de música
  • Paper d’embalar
  • Ceres de colors
  • Músiques (lentes, suaus, ràpides i fortes)
  • Paper de diari.

Autor
Xavier López i Ortín

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 185

Paraules relacionades
cos consciència moviment expressió

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC