EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
16 de Gener de 2019
| Ja som 11235
Monitors/es
Títol Tipus recurs Franja d'edat Descripció
Sí o no? Monitors/es



Monitors/es

Dinàmica-debat per a aprofundir amb l'equip de monitors sobre l'ideari del centre.
Quant saps? Dinàmiques
Monitors/es




Monitors/es

Concurs per a esbrinar les necessitats formatives de l’equip de monitors
Petjada ecològica Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Activitat de conscienciació mediambiental que consisteix a calcular la nostra petjada ecològica.
Colors retinguts Monitors/es



Monitors/es

Sent l'emoció Monitors/es



Monitors/es

Per introduir el treball de les emocions i l’estudi de les sis bàsiques proposem la narració de contes per entendre la importància de la vocació de ser monitor/a.
T'estimo, no t'estimo Monitors/es



Monitors/es

Activitat per fomentar la cohesió i el bon ambient en l’equip de monitors.
Un viatge per la història de la música Grans
Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Fer un viatge amb experiències musicals a partir d’una narració i posterior reflexió amb petits coneixements sobre la història i evolució de la música i ambientar-ho amb peces musicals a cada moment o època. Simplement és una pauta de la vostra dinàmica de l'evolució de la música.
Com dirigim? Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Pretenem analitzar quins efectes produeixen els estils educatius clàssics en els grups de joves o monitors.
Tantes persones, tantes cadires? Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
Trobada 3x2 Grans
Joves
Monitors/es
Famílies


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
L’objectiu de la dinàmica és oferir un espai a les persones que inicien una experiència en grup (curs, estada, colònia, treball, feina, etc.) per establir les primeres sinergies que obriran vies perquè el grup evolucioni cap a la cohesió.
El treball en equip Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

La barca Joves
Monitors/es
Famílies


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
A partir d’una situació imaginària, alguns personatges hauran d’arribar a un acord o, si més no, trobar una solució davant el conflicte que els presentem.
Abraça'm fort Petits
Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es
Famílies
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per treballar la confiança entre les persones d’un grup. És una activitat de contacte progressiu, d’acostament a través de diferents consignes, entre els membres del grup, que ajudarà a la cohesió de l’equip.
Fem la farmaciola Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



Ser i semblar Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Acompanya'm Monitors/es



Monitors/es

És complicat per al nostre subconscient comprendre la idea d’acompanyar algú quan percebem aquesta persona com a limitada.
Juguem amb l'expressió corporal Mitjans
Grans
Joves
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)


A partir d’aquests jocs el que es pretén és que el participant entengui l’expressió corporal com una activitat lúdica. Un joc de paraules, de sensacions, d’imaginacions, de creativitat, de sentiments, d’emocions, de somnis, de consciència del propi cos. A més, es vol que l’alumne/a descobreixi i visqui la màgia de les arts escèniques, tant en l’àmbit personal com en el grupal.
Tu ets el sol Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Reflexió al voltant de la discapacitat a través de la música
En què ens assemblem? Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies
Dinàmica per reflexionar sobre les diferències i semblances entre els membres d’un grup.
Construint màquines Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

per treballar la cooperació entre els membres del grup.
El gènere per TV Joves
Monitors/es



Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica que pretén deixar entreveure els rols de gènere existents a la nostra societat i comprovar-ne el grau d’acceptació
Targeta de visita Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

1
Paradoxical World Petits
Mitjans
Grans
Joves
Famílies
Monitors/es
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Estratègies originals per a infants amb dificultats per contenir la seva conducta.
La catifa amiga Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Dinàmica per conèixer millor els companys i a un mateix.
Punxa les pors! Monitors/es



Monitors/es

Dinàmica per treure la por a treballar amb infants en situació de vulnerabilitat i/o amb discapacitat.
Una flor per a... Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Reflexió amb elements Grans
Joves
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Ens servirem d’elements elaborats per nosaltres mateixos per poder expressar opinions i sentiments.
Els valors del nostre ideari Monitors/es



Monitors/es

Dinàmica adreçada a l’equip de monitors i monitores per conèixer i treballar l’ideari de centre.
La màquina creadora de centres d'interès Monitors/es



Monitors/es

Robots i enginyers Cooperatius
Jocs curts
Mitjans
Monitors/es
Dinàmiques
Monitors/es
Mitjans

Mitjans (9-11)




Els infants actuaran com si fossin robots mentre un d’ells fa d’enginyer i ha de procurar que no se li perdi cap robot.
La línia perillosa Competitius
Grans jocs
Coneixença
Exterior
Mitjans
Monitors/es
Mitjans
Monitors/es

Mitjans (9-11)




1
Creences limitadores de gènere Coneixença
Narració – expressió
Monitors/es
Dinàmiques
Monitors/es




Monitors/es

1
El trànsit Jocs curts
Cooperatius
Grans
Joves
Mitjans
Monitors/es


Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

L'activitat proposada és una dinàmica on es pretén que a partir d'una activitat lúdica els joves reflexionin sobre diferents aspectes de la comunicació.
I tu, com la imagines? Interior
Narració – expressió
Dinàmiques
Monitors/es
Joves
Grans
Mitjans
Petits






L'activitat és apta per a totes les edats. (Però cal tenir present que la concepció sobre la mort és diferent segons l'edat).
1
Ens ordenem... Interior
Cooperatius
Jocs curts
Mitjans
Grans
Grans
Mitjans
Monitors/es

Mitjans (9-11)
Grans (12-15)



1
REVISTA ESTRIS NÚMERO 224
El número 224 de l’Estris se centrarà en el quotidià a les acti...
Segueix-nos
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC