EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL

12 de Desembre de 2019
Sent l'emoció

Desenvolupament


La persona formadora explicarà al grup que faran una activitat per a la qual caldrà dividir el grup classe en 6 petits grups.

Un cop els petits grups hagin estat formats, la persona formadora explicarà que cadascun dels grups l’acompanyarà fora de l’aula. Es demana que estiguin molt atents a la informació que la persona formadora els faciliti fora de l’aula, la qual donarà l’ordre de sortida dels grups.

Cada cop que surti amb un grup, la persona formadora intentarà expressar durant tota l’estona una emoció de les sis bàsiques (alegria, tristesa, ira, por, sorpresa o aversió). No és necessari que la representació sigui exagerada, però sí que els usuaris i les usuàries puguin copsar fàcilment l’emoció.

Amb cada grup repetirà el ritual següent:

Els demanarà que s’asseguin en forma d’U i que l’escoltin atentament.Els recitarà el conte “Tempus fugit”.Els demanarà que tornin a l’aula i que si us plau no expliquin res a la resta de companys i companyes.

- Un cop torni la persona formadora a l’aula, amb la totalitat de grups farà algunes preguntes: quines emocions us he intentat transmetre? Com us sentíeu abans de la història? Com us heu sentit després d’escoltar la història? Quina ha estat la causa? La persona que narrava ha aconseguit influir en el vostre estat anímic? Per quin motiu pot ser?

 

Avaluació


El conte narrat és mol breu i a no ser que la persona formadora sigui un gran actor o una gran actriu, probablement no haurà influït en l’estat anímic dels usuaris i de les usuàries, tot i que aquests sí que hauran pogut reconèixer, en la majoria de vegades, les emocions representades.

Per què? Probablement, perquè les emocions surten de dins i no es poden falsejar, s’han de viure realment. La vocació per la feina de monitor/monitora del lleure es concreta en la relació d’ajuda i aquesta no es pot falsejar, sinó que ha de ser una relació real.

Però segur que tots i totes ens hem trobat en situacions en què l’estat emocional d’algú ha influït en el nostre. Què passaria si l’estona que estem amb els infants ens mostrem emprenyats o apàtics? Probablement, estarem transmetent de manera indirecta aquesta actitud i provocarem la desídia en els infants.

És important viure i sentir positivament allò que treballem per tal de poder transmetre-ho.

Tempus fugit

Per Eloy Mon

A sobre d'un enorme iceberg a la deriva per l'Atlàntic Nord, un senyor de Conca, funcionari de correus, i un pingüí discutien pel preu d'un segell. El debat era agre, visceral, a cara de gos, i potser hauria durat dies, mesos, anys.

Però l’iceberg no.

sentemocio
Comparteix
sentemocio

Descripció
Per introduir el treball de les emocions i l’estudi de les sis bàsiques proposem la narració de contes per entendre la importància de la vocació de ser monitor/a.

Objectius

  • Reconèixer la importància de sentir que s’és monitor.
  • Valorar el paper dels sentiments dins de l’acció educativa.
  • Identificar les sis emocions bàsiques.

Nombre de participants
Tants com es vulguin

Espai
Interior /exterior

Edats
Monitors/es

Tipus de recurs
Monitors/es

Temàtica
Orientación

Durada
Cinc minuts.

Material necessari
Cadires

Autor
Jesús López i Garín

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 171

Paraules relacionades
vocació monitor

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC